Fordítják és iPhone készülékeken is futtatják az életmentő Máltai-szoftvert
Az okostelefonra letölthető életmentő szoftverét alig egy hónapja mutatta be a nyilvánosság előtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, és az elsőként elkészült androidos változat máris háromezer készüléken fut. A program vészhelyzetben ad hasznos tanácsokat, közlekedési baleset, rosszullét, szerencsétlenség esetén a soron következő teendő meghatározásával segíti a készülék tulajdonosát. Váratlan helyzetben, stresszhez közeli állapotban a legtöbb embernek fogalma sincs arról, mihez kezdjen, miközben a gyors reagálás akár életeket is menthet. A bizonytalankodásnak véget vethet, ha a mindig kéznél lévő telefon kiírja, mit tegyen a készülék gazdája.
Az életmentő szoftver szakmai anyagát a húszéves Máltai Mentőszolgálat vezetői állították össze. A képernyőn megjelenő tanácsok követésével laikusként is mindenki sokat segíthet, másrészt elkerülhetők a szakszerűtlen beavatkozásból adódó sérülések, amit például egy gerincsérült ember fölösleges megmozdítása idézhet elő. Végső esetben a telefon még arra az esetre is útmutatást ad, amikor a készülék gazdájának magának kell egy eszméletlen sérült számára elsősegélyt nyújtani, vagy egy nem lélegző beteget újraéleszteni. Az esetek nagy részében azonban az is komoly segítség lehet, ha a telefon tanácsaival megspórolható a tanácstalanság okozta időveszteség. A mentők tapasztalatai szerint a sok telefonáló képtelen higgadtan áttekinteni a helyzetet, egy részük azt sem tudja megmondani, pontosan hol tartózkodik. Éppen az ilyen helyzetek megelőzésére fejlesztette ki az életmentő szoftverért a Máltai Szeretetszolgálat.
A program letöltése után egy „Ambulance” feliratú máltai ikon jelenik meg a képernyőn, ennek megnyomásával indítható az alkalmazás. A szoftver alkalmas a közvetlen segélyhívás lebonyolítására is, még külföldön sem kell időt vesztegetni a körzetszám keresésével, Közép- Európa országaiban a mindenhol a legközelebbi mentőszolgálatot hívja. Az azonnali mentőhívást indító piros gomb a képernyő közepén látható. Alul további választható menügombok találhatók, ezek az „Újraélesztés”, „Baleset”, „Segélyhívás” menüpontokra navigálnak. A menürendszerben továbblapozva gyorsan elérhetők az adott helyzetre alkalmazható információk. A „Segélyhívás” menüpontból például az alábbi almenük nyithatók: „Mit tegyek mentőhívás előtt?” „Mikor hívjak mentőt?”, „Hogyan hívjak mentőt?” „Mit tegyek mentőhívás után?” „Mit tegyek, ha közlekedési balesetet észlelek?” Az egyes pontok nemcsak a legfontosabb tennivalókat határozzák meg, hanem arra is figyelmeztetik a telefonálót, hogy például egy közlekedési baleset helyszínén a saját biztonságára is ügyelnie kell. A máltai szoftver offline állapotban is fut, a legfontosabb információkat akkor is megadja, ha a telefon nem csatlakozik hálózathoz.
Az okostelefonra letölthető szoftver szakmai anyaga a a Magyar Máltai Szeretetszolgálat honlapján is elérhető a www.maltai.hu/elsosegely címen.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Star Trek-féle betegségfelismerő kifejlesztését jutalmazzák X-díjjal
- Botrány Pekingben, hiába várt a tömeg az iPhone 4S-re
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Vezeték nélküli kivetítés az új Epson projektorral
- Karácsony: internet sport helyett
- Az „online orvost” is gyakrabban látogatják a nők
- Dobozold be az iPhone-od!
- iGO primo app Car Dock - A biztonságosabb navigációért
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.