Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában

Új szolgáltatások a SAKKOM-tól

forrás Prim Online, 2011. augusztus 18. 09:43

Korábbi ügyféltapasztalataira, valamint a jelen pr és marketingkommunikációs kihívásaira alapozva a SAKKOM Interaktív három új szolgáltatást vezet be ügyfelei számára: a vállalatok kommunikációs tevékenységét vizsgáló prAuditot, a közösségimédia-auditot, továbbá az AdWords kampányok konfigurálását személyre szabott oktatással kiegészítő AdWords Startot.

A közösségi média szerepe kiemelkedő a vállalati kommunikációban: a cég és a fogyasztók között rendszeres párbeszéd alakulhat ki, a fogyasztók lojálisabbá, a márka nagyköveteivé válhatnak. Hogy milyen óriási potenciálról van szó, azt érzékeltetik az alábbi adatok. Az iWiW-nek 4,7 millió regisztrált tagja van, míg a Facebook aktív magyarországi felhasználóinak száma meghaladja a 3,4 milliót. A hazai Twitter-felhasználók száma egyelőre mindössze 83 ezer fő, fontos azonban megjegyezni, hogy a Yamm.hu statisztikai adatai szerint ez az elmúlt évhez képest 112 százalékos növekedést jelent. A Webaudit statisztikái alapján a leglátogatottabb hazai blogsite, a blog.hu oldalait átlagosan 619 ezren keresik fel naponta.

Új szolgáltatása, a közösségimédia-audit részeként a SAKKOM Interaktív marketingkommunikációs és pr ügynökség felhívja a figyelmet a különféle problémákra, továbbá konkrét javaslatokat tesz arra, hogy az ügyfél miként aktivizálhatja követőit, illetve hogyan használhatja fel az új csatornákat az értékesítés és az imázsépítés támogatására. Mindemellett – előzetes egyeztetés alapján – a konkurens vállalatok megjelenését és közösségimédia-stratégiáját is vizsgálja.

A hírérték értéke

„Több ügyfelünk, akik marketingkommunikáció céljából keresték fel ügynökségünket, kezdetben kétkedve fogadták azon javaslatunkat, hogy érdemes lenne számukra pr kommunikációt is folytatni. ’Nekünk nincsenek híreink’ vagy ’Ugyan ki kíváncsi erre?’ – hárítják el elsőre a felvetést, azonban miután felvázoltuk a lehetőségeket, már maguk is pozitívan álltak a kérdéshez. Az első közös sajtókommunikáció eredménye pedig minden kétkedést eloszlat – mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM szakmai igazgatója. – Gyakori hiba ugyanakkor az is, hogy egy cég bármit kommunikál csak azért, hogy kommunikáljon, s ezzel egy idő után elidegeníti magától a sajtót, hírei már akkor is a virtuális kukában landolnak, ha történetesen valóban érdekes témákat tárgyalnak” – magyarázta a szakember.

A prAudit szolgáltatás keretében az ügynökség átvilágítja a vállalat korábbi kommunikációs aktivitását, valamint tevékenysége, piaca és ügyfélköre alapján meghatározza a fő üzeneteket és a lehetséges kommunikációs területeket. Az ügynökség által elkészített átfogó pr kommunikációs terv az általános javaslatok mellett konkrét ötletekre is koncentrál.

Néha egy jó start is elég…

A Google a tavalyi év során 28 milliárd dolláros bevételt realizált a Google AdWords révén, s bár a legnagyobb vállalatok (például az AT&T Mobility, az Amazon vagy az eBay) ehhez akár havi többmillió dolláros költéssel is hozzájárultak, a hirdetési rendszer egyik legnagyobb előnyének, költséghatékonyságának köszönhetően a kisvállalatok is felvehetik a versenyt e mamutokkal.
Bár manapság egyre több cikk foglalkozik az AdWords hirdetések hatékonyságával, a többéves kampánymenedzselési tapasztalat ezekkel nem pótolható.  A SAKKOM Interaktív szinte az AdWords hazai megjelenésével egy időben indította el Google AdWords szolgáltatását.  „A kisebb büdzsével rendelkező cégek ritkán engedhetik meg maguknak, hogy a Google AdWords kezelésére egy tapasztalt szakembert alkalmazzanak. Felismerik azonban, hogy egy jól felépített kampány sok esetben szinte már ’magától megy’, ezért míg a kampány konfigurálását külső szakemberre bízzák, a jövőbeni feladatokat már maguk látják el – mondta Kozarek Andrea. – Az ehhez szükséges legfontosabb tudnivalókat testre szabott, gyakorlatias oktatás során sajátíthatják el az AdWords Start szolgáltatásunk keretében.”

 

Kapcsolódó webcímek:
www.sakkom.hu

 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01