Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában

Új szolgáltatások a SAKKOM-tól

forrás Prim Online, 2011. augusztus 18. 09:43

Korábbi ügyféltapasztalataira, valamint a jelen pr és marketingkommunikációs kihívásaira alapozva a SAKKOM Interaktív három új szolgáltatást vezet be ügyfelei számára: a vállalatok kommunikációs tevékenységét vizsgáló prAuditot, a közösségimédia-auditot, továbbá az AdWords kampányok konfigurálását személyre szabott oktatással kiegészítő AdWords Startot.

A közösségi média szerepe kiemelkedő a vállalati kommunikációban: a cég és a fogyasztók között rendszeres párbeszéd alakulhat ki, a fogyasztók lojálisabbá, a márka nagyköveteivé válhatnak. Hogy milyen óriási potenciálról van szó, azt érzékeltetik az alábbi adatok. Az iWiW-nek 4,7 millió regisztrált tagja van, míg a Facebook aktív magyarországi felhasználóinak száma meghaladja a 3,4 milliót. A hazai Twitter-felhasználók száma egyelőre mindössze 83 ezer fő, fontos azonban megjegyezni, hogy a Yamm.hu statisztikai adatai szerint ez az elmúlt évhez képest 112 százalékos növekedést jelent. A Webaudit statisztikái alapján a leglátogatottabb hazai blogsite, a blog.hu oldalait átlagosan 619 ezren keresik fel naponta.

Új szolgáltatása, a közösségimédia-audit részeként a SAKKOM Interaktív marketingkommunikációs és pr ügynökség felhívja a figyelmet a különféle problémákra, továbbá konkrét javaslatokat tesz arra, hogy az ügyfél miként aktivizálhatja követőit, illetve hogyan használhatja fel az új csatornákat az értékesítés és az imázsépítés támogatására. Mindemellett – előzetes egyeztetés alapján – a konkurens vállalatok megjelenését és közösségimédia-stratégiáját is vizsgálja.

A hírérték értéke

„Több ügyfelünk, akik marketingkommunikáció céljából keresték fel ügynökségünket, kezdetben kétkedve fogadták azon javaslatunkat, hogy érdemes lenne számukra pr kommunikációt is folytatni. ’Nekünk nincsenek híreink’ vagy ’Ugyan ki kíváncsi erre?’ – hárítják el elsőre a felvetést, azonban miután felvázoltuk a lehetőségeket, már maguk is pozitívan álltak a kérdéshez. Az első közös sajtókommunikáció eredménye pedig minden kétkedést eloszlat – mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM szakmai igazgatója. – Gyakori hiba ugyanakkor az is, hogy egy cég bármit kommunikál csak azért, hogy kommunikáljon, s ezzel egy idő után elidegeníti magától a sajtót, hírei már akkor is a virtuális kukában landolnak, ha történetesen valóban érdekes témákat tárgyalnak” – magyarázta a szakember.

A prAudit szolgáltatás keretében az ügynökség átvilágítja a vállalat korábbi kommunikációs aktivitását, valamint tevékenysége, piaca és ügyfélköre alapján meghatározza a fő üzeneteket és a lehetséges kommunikációs területeket. Az ügynökség által elkészített átfogó pr kommunikációs terv az általános javaslatok mellett konkrét ötletekre is koncentrál.

Néha egy jó start is elég…

A Google a tavalyi év során 28 milliárd dolláros bevételt realizált a Google AdWords révén, s bár a legnagyobb vállalatok (például az AT&T Mobility, az Amazon vagy az eBay) ehhez akár havi többmillió dolláros költéssel is hozzájárultak, a hirdetési rendszer egyik legnagyobb előnyének, költséghatékonyságának köszönhetően a kisvállalatok is felvehetik a versenyt e mamutokkal.
Bár manapság egyre több cikk foglalkozik az AdWords hirdetések hatékonyságával, a többéves kampánymenedzselési tapasztalat ezekkel nem pótolható.  A SAKKOM Interaktív szinte az AdWords hazai megjelenésével egy időben indította el Google AdWords szolgáltatását.  „A kisebb büdzsével rendelkező cégek ritkán engedhetik meg maguknak, hogy a Google AdWords kezelésére egy tapasztalt szakembert alkalmazzanak. Felismerik azonban, hogy egy jól felépített kampány sok esetben szinte már ’magától megy’, ezért míg a kampány konfigurálását külső szakemberre bízzák, a jövőbeni feladatokat már maguk látják el – mondta Kozarek Andrea. – Az ehhez szükséges legfontosabb tudnivalókat testre szabott, gyakorlatias oktatás során sajátíthatják el az AdWords Start szolgáltatásunk keretében.”

 

Kapcsolódó webcímek:
www.sakkom.hu

 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55