35 millió a helyi rádióknak, tévéknek
Ezen a héten összesen 35 millió forinttal járult hozzá a helyi rádiók és televíziók fenntartási és üzemeltetési költségeihez, valamint műszaki fejlesztései kiadásaihoz a Médiatanács. Ősztől egy újabb keretösszegből pályázati lehetőségek nyílnak meg a filmes szakma alkotói számára, és folytatódik a közösségi médiaszolgáltatók támogatása is.
A fenntartási és üzemeltetési költségek támogatási keretéből tíz pályázó médiaszolgáltató közül három helyi közösségi rádió jutott összesen 3 millió forinthoz, a műszaki fejlesztések támogatási keretéből pedig 26 pályázó közül 12 televízió és rádió kapott összesen közel 32 milliós forintot, vagyis ezen a héten összesen 35 millió forintot ítélt oda a Médiatanács közösségi médiaszolgáltatóknak.
A pályázattal elnyerhető összegek elosztása még nem zárult le. Az év hátralevő részében a rezsiköltségek támogatására még 134 millió, technikai fejlesztésekre pedig 43 millió forint áll rendelkezésre, tehát összesen még mintegy 177 millió forint maradt a pályázati kasszában az idei évre. A pályáztatási eljárás lebonyolítójaként a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap a pályázati fordulók részletes eredményeit közlemény formában saját honlapján (http://www.mtva.hu/) teszi közzé, és itt találhatók meg pályázatok benyújtásához szükséges információk is.
A Médiatanács támogatási rendszerében eddig a műszaki és rezsitámogatáson túl elsősorban hírműsor- és magazinműsor-készítés kapott helyet. A helyi tévék és rádiók műsorkészítési költségei egy részének átvállalásával a testület az ott megjelenő tartalmak minél magasabb színvonalát kívánta előmozdítani. Erre a célra a helyi vagy körzeti televíziók számára 420 millió, a közösségi státuszú szolgáltatóknak pedig 270 millió forint állt rendelkezésre 2011-ben.
Mindez az idén – az összesen 600 millió forintot elérő műszaki és rezsitámogatásokkal együtt – mintegy 1,3 milliárd forint lehívását tette lehetővé a helyi és körzeti közösségi, illetve a kereskedelmi rádiók számára.
Ősztől azonban a már ismert támogatási formákon túl a Médiatanács külön keretösszegből a televíziós filmes műfajok pályázati támogatását is elindítja. A Médiatanács a jövőben a filmes támogatásokkal a négy közszolgálati csatornán bemutatandó tudományos-ismeretterjesztő, dokumentum-, animációs és kisjátékfilmek készítését segíti azért, hogy egyre több színvonalas, friss, értékes és érdekes műsor jusson el a nézőkhöz.
Kapcsolódó cikkek
- Szélsőséges internet-tartalmakat kereső rendszer készül Oroszországban
- Editions – új iPad magazin
- Mintegy ezerhétszáz internetes sajtótermék nyilvántartásba vételét kérték
- Koltay András: a kommentekre nem vonatkozik a médiatörvény
- NMHH: csütörtökig kell regisztráltatni az internetes sajtótermékeket
- Egyre több újság a Digitalstand kínálatában - immár okostelefonokon is
- Sikeres az interneten fizetőssé tett szlovák média
- Újra átadják a VOLTfolió Kulturális Médiadíjat
- A MATISZ-szal tárgyal az NMHH az internetes forródrót szolgáltatásról
- Még egy hónap van az internetes sajtótermékek bejelentésére
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.