Hétfőn várható tájékoztatás arról, hogy mikor indul újra a szerdán leállt internetes vonatjegy-értékesítés
Az augusztus 26. délutáni hír frissítése augusztus 27-én 20:00 órakor
A személyszállító vasúttársaság internetes jegyértékesítési rendszerének hardver és szoftverhiba miatti leállása és az online megvásárolt menetjegyek kinyomtatásának akadályozottsága miatt a külföldre utazók csak a menetjegyük ismételt megváltásával kezdhetik meg az utazásukat. A MÁV-START Zrt. a kellemetlenségek enyhítése érdekében utazási utalványt ad az érintetteknek és kezelési költség levonása nélkül, gyorsított eljárással téríti vissza az újabb vásárlás összegét.
A MÁV-START Zrt. internetes jegyértékesítési rendszerének szerdai leállása révén elsősorban a nemzetközi jegyet online megváltó utasok kerültek nehéz helyzetbe, hiszen az egyes országok társvasutainak jegyvizsgálói nem kötelesek vizsgálni, hogy vajon a Máv, vagy saját hibájából utazik valaki jegy nélkül. Ezért a büntetés elkerülésének egyetlen módja, hogy ismételten meg kell váltani a menetjegyet, erre - ha az interneten nem is - bármely nemzetközi pénztárban lehetőség van. A MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata az e-ticket rendszer helyreállítása után gyorsított eljárással kezeli a dupla menetjegyváltások miatt beérkező kérelmeket, utasészrevételeket, és a vasúttársaság a lehetőségei szerint a legrövidebb időn belül téríti vissza az ismételt menetjegyváltás összegét. A kellemetlenségek enyhítése érdekében a MÁV-START Zrt. a felhasznált menetjegyek értékének egy részét utazási utalvány formájában visszaadja az utasoknak. A kuponok értéke ötezer forintonként ötszáz forint. Ezt és az újra kifizetett menetjegy árának visszautalását igényelni szükséges az ügyfélszolgálat bármely elérhetőségén: akár e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu<mailto:eszrevetel@mav-start.hu>) vagy faxon (06 1 511 2093) illetve levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.).
A MÁV Informatika Zrt. tájékoztatása szerint a MÁV-START internetes jegyértékesítési rendszere technikai okok miatt hétfőig bizonyosan nem lesz elérhető, ezért a www.mav-start.hu weboldalon keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén továbbra sem üzemelnek.
Az E-Ticket rendszer leállását, az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve kettő lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Jelen esetben szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg. Így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket és az E-Ticket-et kiszolgáló lemeztömb leállt.
A hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott diszkek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket. A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében. A MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását.
Amíg a hardver- és a szoftverhiba kijavításra nem kerül sor, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, addig nem lehet visszaállítani az E-Ticket szolgáltatást. A MÁV-START szombti közleménye azt ígéri, hogy hétfői tájékoztatásukban talán már meg tudják mondani a helyreállítás várható idejét.
Azoknak az utasoknak, akik az interneten keresztül belföldi menetjegyet vásároltak, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, nem kell új jegyet vásárolniuk, ők a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. Ehhez és a pótdíjazás elkerüléséhez mindenképp az együttműködésükre van szükség a vonat fedélzetén: a menetjegy megvásárlásának igazolásaképpen feltétlenül szükséges, hogy megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, aki az alapján egy ún. utasleadási lapot tölt ki. Az így megadott, későbbi beazonosításhoz szükséges dokumentumok átadását követően a vonat fedélzetén természetesen az utasoknak már nem kell menetjegyet váltaniuk. Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatni a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06 1 511 2093), levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Már otthon is ki lehet nyomtatni az internetes vonatjegyet
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
- Ingyenes Wi-Fi több InterCity vonaton
- InterCity: Ingyenes wifi, okostelefon-nyeremény
- Helyreállt a MÁV internetes jegyértékesítési rendszere
- Átmenetileg nem lehet az interneten vonatjegyet vásárolni
- Elektronikus számla is kérhető mától az internetes menetjegyek vásárlásánál
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a negyedik nagy digitális kaland
A Digitális Tudásért Alapítvány (DTA), amely szívügyének tekinti a digitális oktatást hazánkban, ismét büszkén rendezi meg 2024. május 23-án, immáron negyedik alkalommal az ország legnagyobb digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kaland-ot.
Legendás magyar konstruktőrök nyitják meg a School-Computer kiállítást Budapesten
Új helyszínen, a Neumann Társaság Báthori utca 16. alatti székházában mutat be időszaki kiállítást az Informatika Történeti Múzeum Alapítvány – alapítója, a Neumann Társaság szakmai anyagaira építve – az iskolagépek történetéről. School-Computer – a digitális kultúra megjelenése a közoktatásban a címe a tárlatnak, amely a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával május második felétől október végéig látogatható. A május 17-én, 17 órakor zajló megnyitón a legendás Homelab számítógépek konstruktőrei, Lukács József és Lukács Endre mesélnek a személyi számítógépek hőskoráról.
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.