NMHH-határozat kényszeríti a szolgáltatókat a telefontarifák csökkentésére
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) augusztus végén három új piacelemzési határozatban írta elő a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókat érintő, a következő másfél évre szóló kötelezettségeket. A mobil-hangpiacon a nagykereskedelmi árakat ez idő alatt a szolgáltatóknak 40%-kal kell csökkenteniük. A hatóság célja, hogy az intézkedések eredményeképpen az előfizetők mind a vezetékes-, mind a mobiltelefonálásért is alacsonyabb díjat fizessenek.
A hírközlési piac az elmúlt 20 évben jelentős fejlődésen ment keresztül. Míg 1991-ben összesen 3 millió mobiltelefon-hívást kezdeményeztek az előfizetők Magyarországon, addig 2010-ben ez a szám már nyolcmilliárd volt. A hírközlési piacon egyértelművé vált a mobilszolgáltatások vezető szerepe. Hazánkban a mobilpiacon négyszer annyi előfizetővel és több mint kétszer akkora árbevétellel számolhatunk, mint a vezetékes telefonálás piacán.
Az NMHH – tekintettel az Európai Bizottság ajánlására – a jövőben új modellt alkalmaz az egymás közötti elszámolásban alkalmazott hívásvégződtetési díjak megállapítására. Az új modell szerint a szolgáltatóknak a jelenlegi 11,86 Ft/percről jövőre 9,46 Ft/percre, 2013. január 1-jéig pedig 7,06 Ft/percre kell mérsékelniük a nagykereskedelmi forgalomban használt mobil-hívásvégződtetési díjaikat.
A nagykereskedelmi díjak fokozatos csökkenése lehetőséget biztosít arra, hogy mind a mobil-, mind a vezetékes hívások kiskereskedelmi ára, azaz a telefonálók által fizetett percdíjak is fokozatosan csökkenjenek.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Újabb integrált ajánlatok a T-Home és a T-Mobile kínálatában
- Vodafone: megosztható mobil internet, nyomon követhető adatforgalom, új adatcsomagok
- Öt ország elfogadta az NMHH frekvencia koordinációs javaslatát
- 11 millió készülék generál mobilforgamat Magyarországon
- Új feltöltőkártyás Vodafone-tarifa: Jutalom Plusz
- Új, havidíjas tarifák a Vodafonnál - egyéni kedvezménnyel
- Statisztika: csaknem kétmillió vezetékes szélessávú előfizetés Magyarországon
- Csak a passzív mobil-előfizetések száma csökkent, a forgalmat generálóké nőtt
- Áprilisi számok: lassan, de biztosan terjed a széles-sáv
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.