Mobilkommunikációs ismeretek egyetemi szinten
Közös, mobilkommunikációs ismereteket fejlesztő kurzusokat indít a Telekom és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke. A regionális együttműködésnek köszönhetően megvalósuló előadássorozatok során felmerülő témák többek között a mobileszközök, a humán kommunikáció valamint az ezekre épülő alkalmazások világából kerülnek ki.
A mobiltelefonok sokáig kizárólag technikai, technológiai szempontból voltak érdekesek. Mára azonban kiderült, hogy a kommunikációs szokásainkat gyökeresen átalakító modern készülékek, az okostelefonok és a tabletek ismerete és használata a humán tudományokat ismerő, kreatív, innovatív szakemberek munkájában és előmenetelében is elengedhetetlen.
A Magyar Telekom és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke felismerve ezt, olyan újdonságnak számító képzést alakított ki, amely – a mobilkommunikációs és mobiltechnológiai ismeretek bővítésével – azt célozza meg, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek napjaink egyik leggyorsabban bővülő iparágának elméleti hátterébe és gyakorlati folyamataiba. A hallgatókat a jelen és a közeljövő lehetőségeinek feltárásában a terület elismert képviselői, a Szegedi Tudományegyetem Médiatudományi Tanszéke mellett a Telekom, a Carnation Group, az IBM, a HVG előadói, valamint Dobó Mátyás (Doransky) webes szakember és Jóföldi Endre keresési szakértő segíti.
A szeptember 14-én induló előadássorozat sikerére jellemző, hogy a kurzusfelvétel megnyitása után a tárgyak hallgatói kerete perceken belül megtelt, a szemináriumra pár óra alatt háromszoros túljelentkezés volt. A Bevezetés a mobilkommunikációba című előadást a Bölcsészettudományi Kar bármely szakos hallgatói, a Mobilkommunikációs ismeretek című szemináriumot pedig a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékhez tartozó hallgatók vehették fel.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Idén is a Telekom a Vivicittá Városvédő futás főtámogatója
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Sportklub a T-Home-nál
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- A bankkártyás fizetés most félezer forintot ér a T-Home és T-Mobile távszámlásainak
- Az NMHH két jelentkezőt nem vett nyilvántartásba a 900 MHz-es sávra pályázók közül
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.