Az okostelefon a férfiak „játékszere”
Az okostelefon a férfiak „játékszere” a KutatóCentrum által az E-Tech Report részeként készített Smartphone Report alapján. Míg a férfiak 37 százaléka használ okostelefont, addig ez az arány a nőknél csupán 23 százalék. Kor szempontjából a fiatalok vannak túlsúlyban: a 35 év alattiak 37 százaléka használ ilyen telefont, az idősebbeknél ez az arány ugyanakkor 22 százalék.
A jövőben dinamikus növekedés várható e területen: míg jelenleg a megkérdezettek 30 százaléka használ ilyen készüléket, 28 százalék tervezi, hogy fél éven belül beszerez egyet.
Sok funkció egyben
Az újgenerációs telefon egyre több eszközt helyettesít. A hagyományos funkciókon (telefonálás, sms-fogadás/küldés) túl a készülékkel rendelkezők közel háromnegyede használja személyes információinak kezelésére (naptár, teendők stb.) és zenehallgatásra, míg tízből hatan hang, kép vagy film rögzítésére. A navigációs funkciót minden második válaszadó veszi igénybe, 43 százalékuk játszik, míg egynegyedük dokumentumokat is szerkeszt telefonja segítségével. A pénzügyeink intézésében nem vagyunk ennyire ’mobilak’: fizetésre vagy bankolásra már csak a megkérdezettek 19, illetve 5 százaléka vállalkozik. „A tendenciák alapján elmondhatjuk, hogy a mobilos fizetés terjedőben van, a mobilos bankolás terén azonban nem számítunk jelentős növekedésre. Ezt a lehetőséget valószínűleg továbbra is csak akkor fogják kihasználni, ha nincs más megoldás” – mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.
Az internetes funkciókat is egyre jobban kiaknázzák. Az okostelefont használók 76 százaléka internetezik készüléke segítségével: 49 százalék e-mailezik, 42 százalék közösségi oldalakat látogat, míg tízből hárman híreket böngésznek. A mobilinternet-penetrációt tovább növeli, hogy a hagyományos mobiltelefont használók ötöde szintén netezik készülékén.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- ZTE Orbit – Újabb olcsó Windows Phone Kínából
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.