Elindult a jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatók azonosítási eljárása
A Médiatanács e heti ülésén a rádiós helyi frekvenciákat érintő döntései mellett három szolgáltató ügyében indított JBE-azonosítási eljárást. Az eljárás célja, hogy kiderüljön, mely médiaszolgáltató rendelkezik jelentős befolyásoló erővel (JBE) Magyarországon.
A 2010–2011-ben lejáró, jelenleg kereskedelmi jelleggel működő frekvenciák közül a Médiatanács, tartva magát idei ütemtervéhez, az utolsó hét médiaszolgáltatási lehetőség pályázatifelhívás-tervezetét is véglegesítette. A Tatabánya 96,7 MHz és a Tatabánya 107,0 MHz, a Veszprém 90,6 MHz, a Keszthely 92,2 MHz, az Esztergom 92,5 MHz, a Debrecen 92,3 MHz és a Balatonfüred 91,8 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek pályázatifelhívás-tervezeteiről az érintettek a www.mediatanacs.hu oldalon tájékozódhatnak. Az NMHH egy hónapon belül közmeghallgatást tart, ahol a tervezetek tartalmára vonatkozó érdemi észrevételeit bárki megteheti.
Szeptember végére kiderül, hogy a közönségarány tekintetében jelentős befolyásoló erejű (JBE) médiumnak számít-e az RTL, a TV2, a Class FM és a Neo FM. A jelentős befolyással rendelkező szolgáltatók beazonosítása azért fontos, mert a törvény az ilyen médiumokra közérdekű többletkötelezettségeket ró. Az e körbe sorolt médiaszolgáltatóknak többek között meghatározott mennyiségű hírműsort kell sugározniuk, bűnügyi tematikájú híranyaguk éves átlagban nem lehet több húsz százaléknál, és kötelesek biztosítani, hogy az általuk adott, eredetileg nem magyar nyelven készített filmalkotások legalább egynegyede eredeti nyelven is elérhető legyen. A JBE-televízióknak ezen kívül bevételük egy meghatározott hányadával a magyar filmgyártást kell támogatniuk.
A Médiatanács e heti ülésén az RTL Klub, a TV2 és a Class FM tekintetében indította meg az azonosítási eljárást, amire a hamarosan a Neo FM esetében is sor kerül.
Kapcsolódó cikkek
- Az audiovizuális szolgáltatások megfeleléséről tájékozódik az EB
- Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata
- 35 millió a helyi rádióknak, tévéknek
- A Telenor belehúzott júliusban
- NMHH: Hogyan fogjunk el kalózrádiót?
- Júliusban is csökkent a mobil-előfizetők száma
- Júniusban 1,541 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Kiírták a negyedik mobilszolgáltatóra a tendert
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Szélsőséges internet-tartalmakat kereső rendszer készül Oroszországban
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.