Új informatikai megoldás a kiskereskedelmi forgalom növelésére
A Personal Shopping System (PSS - személyes vásárlási rendszer) informatikai megoldás és eszköz segítségével 7-14 százalékkal növelhetik forgalmukat a kiskereskedelmi cégek, Európában több mint 1.500 üzletben telepítettek már ilyen rendszereket, a magyar piacon a Praktiker egyik áruházában tesztelik.
A Motorola Solutions "szkennelem, kosárba teszem, kifizetem" rendszerének lényege, hogy az üzletbe lépő vevők a vásárlás kezdetekor saját mobil eszközt, szkennert kapnak, s menet közben maguk végzik el a kiválasztott áru kódjának beolvasását. Az árut a szatyrukba is tehetik, mivel vásárlás végén egy önkiszolgáló rendszerben fizetnek, s nem kell a pénztárnál sorban állniuk, amivel szintén felgyorsítható a vásárlás folyamata.
Európa több országban a nagy alapterületű élelmiszerláncok egyre növekvő számban telepítenek ilyen rendszereket. A Motorola szerint egy nemrég zárult több száz boltra kiterjedt kutatás alapján egyértelműen látszik, hogy már egy év alatt 7-14 százalékos forgalomnövekedést lehet elérni, ezzel pedig a beruházás értéke egy éven belül megtérül.
A Motorola felmérése szerint átlagosan 10 százalékot meghaladó forgalomnövekedésről számoltak be azok a üzletek, amelyek a hagyományos vásárlási és fizetési folyamatot személyes vásárlási rendszerekkel bővítették.
A kutatás során a Motorola Solutions PSS rendszerét bevezető, elsősorban élelmiszer kereskedelmi láncok az átlagos bevásárlási érték 60 százalékos növekedéséről, illetve megnőtt vevői elégedettségről számoltak be.
Az új rendszer megoldásait eddig több mint 2.200 üzletben telepítették szerte a világban.
A Motorola felmérése alapján a megkérdezett vásárlók 36 százaléka mondta azt, hogy az üzletben történő vásárlás során használni kívánja a mobil megoldásokat. Többen jelezték azt is, nyitottak arra, hogy a mobiljaik alkalmazásait és az üzletek információs rendszereit összekapcsolják.
Nyugat-Európában a Leclerc, a Carrefour, az Auchan vagy a Sainsbury széles körben alkalmazza a PSS rendszereket. Van olyan áruházlánc is, ahol a megoldást a hűségkártyás rendszerekhez kapcsolják, tehát a törzsvásárlók már menet közben a nekik szóló kedvezményes árat látják a kijelzőn, így azt is pontosan nyomon tudják követni, az egyes áruk kiválasztásakor, hogyan nő a beváltható pontjaik száma.
A vevői profilok kialakításával a rendszer egyebek mellett felhívja a figyelmet arra, ha a kiválasztott termék például lisztérzékenyeknek vagy cukorbetegeknek nem ajánlott. A szkennerek a bevásárló listákat is kezelni tudják, azt is jelzik, melyik árut hol lehet megtalálni, vagy figyelmeztetnek, ha olyan áru mellett haladunk el, amit egyébként meg akartunk volna vásárolni.
Kapcsolódó cikkek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.