Új informatikai megoldás a kiskereskedelmi forgalom növelésére
A Personal Shopping System (PSS - személyes vásárlási rendszer) informatikai megoldás és eszköz segítségével 7-14 százalékkal növelhetik forgalmukat a kiskereskedelmi cégek, Európában több mint 1.500 üzletben telepítettek már ilyen rendszereket, a magyar piacon a Praktiker egyik áruházában tesztelik.
A Motorola Solutions "szkennelem, kosárba teszem, kifizetem" rendszerének lényege, hogy az üzletbe lépő vevők a vásárlás kezdetekor saját mobil eszközt, szkennert kapnak, s menet közben maguk végzik el a kiválasztott áru kódjának beolvasását. Az árut a szatyrukba is tehetik, mivel vásárlás végén egy önkiszolgáló rendszerben fizetnek, s nem kell a pénztárnál sorban állniuk, amivel szintén felgyorsítható a vásárlás folyamata.
Európa több országban a nagy alapterületű élelmiszerláncok egyre növekvő számban telepítenek ilyen rendszereket. A Motorola szerint egy nemrég zárult több száz boltra kiterjedt kutatás alapján egyértelműen látszik, hogy már egy év alatt 7-14 százalékos forgalomnövekedést lehet elérni, ezzel pedig a beruházás értéke egy éven belül megtérül.
A Motorola felmérése szerint átlagosan 10 százalékot meghaladó forgalomnövekedésről számoltak be azok a üzletek, amelyek a hagyományos vásárlási és fizetési folyamatot személyes vásárlási rendszerekkel bővítették.
A kutatás során a Motorola Solutions PSS rendszerét bevezető, elsősorban élelmiszer kereskedelmi láncok az átlagos bevásárlási érték 60 százalékos növekedéséről, illetve megnőtt vevői elégedettségről számoltak be.
Az új rendszer megoldásait eddig több mint 2.200 üzletben telepítették szerte a világban.
A Motorola felmérése alapján a megkérdezett vásárlók 36 százaléka mondta azt, hogy az üzletben történő vásárlás során használni kívánja a mobil megoldásokat. Többen jelezték azt is, nyitottak arra, hogy a mobiljaik alkalmazásait és az üzletek információs rendszereit összekapcsolják.
Nyugat-Európában a Leclerc, a Carrefour, az Auchan vagy a Sainsbury széles körben alkalmazza a PSS rendszereket. Van olyan áruházlánc is, ahol a megoldást a hűségkártyás rendszerekhez kapcsolják, tehát a törzsvásárlók már menet közben a nekik szóló kedvezményes árat látják a kijelzőn, így azt is pontosan nyomon tudják követni, az egyes áruk kiválasztásakor, hogyan nő a beváltható pontjaik száma.
A vevői profilok kialakításával a rendszer egyebek mellett felhívja a figyelmet arra, ha a kiválasztott termék például lisztérzékenyeknek vagy cukorbetegeknek nem ajánlott. A szkennerek a bevásárló listákat is kezelni tudják, azt is jelzik, melyik árut hol lehet megtalálni, vagy figyelmeztetnek, ha olyan áru mellett haladunk el, amit egyébként meg akartunk volna vásárolni.
Kapcsolódó cikkek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.