A feljövő országok tartják lendületben a távközlési műholdak piacát
"A mesterséges holdak gyártói utoljára 2000-2001-ben, az internet-buborék kipukkadásakor jutottak nehezebb helyzetbe, akkor az iparág kapacitása meghaladta az igényeket" Ma a piacot a HD televíziók, a háromdimenziós technológia, valamint a mobiltelefon és az internet igényei mozgatják - mondta a Le Monde-nak Michel de Rosen, a világpiacon 3. helyen álló francia Eutelsat cég vezérigazgatója az Euroconsult tanácsadó cég által szervezett World Satellite Forum kapcsán.
Az Euroconsult szerint a digitális televízió a növekedés fő motorja. A műholdon sugárzó tévécsatornák száma 2010-ben 29 ezer volt, 2018-ra várhatóan el fogja érni a 39 ezret. A HD a mai 8 százalékkal szemben akkorra a teljes forgalom 20 százalékát képviseli majd.
E keresletet főleg Latin-Amerika, Ázsia és Afrika igényei növelik, az "érett" Nyugat-Európa, Észak-Amerika és Japán szerepe viszonylag kisebb lesz a növekedésben. A csak kevesebb infrastruktúrával rendelkező feljövő országokban a műhold az egyetlen megoldás arra, hogy jó minőségű vételt biztosítsanak a digitális tévéadások és az internet számára.
Michel de Rosen azt hangoztatja, hogy ma a szélessávú internet ugyanolyan nélkülözhetetlen, mint az ivóvíz vagy az áramszolgáltatás. Ha a gazdasági helyzet romlik, az emberek elhalasztják az autó- vagy a lakásvásárlást, de a gyors internetkapcsolatról már csak azért sem mondanak le, mert az ilyen bizonytalan időkben még nagyobb szükségük van az információra.
Mindez nem jelenti azt, hogy a válság egyáltalán nem hat a szektorra, hiszen már második éve valamelyest csökkentek a rendelések. Ennek eredménye, hogy 2010-ben "csak" 4,5 százalékos volt a bővülés - részben azért, mert az előző években igen erős volt a növekedés. A verseny erősödik azért is, mert új cégek jelentkeznek a piacon. Ezért a műholdakat gyártó négy vezető cég, a luxemburgi Intelsat és SES, a francia Eutelsat és a kanadai Telesat piaci részesedése a 2008-as 68,6 százalékról 2010-re 66 százalékra csökkent. Ezen belül azonban az Eutelsaté stabil maradt, sőt 13,5 százalékról 13,7 százalékra bővült.
Az Euroconsult szerint 2020-ig 245 - jobbára a korábbiaknál nagyobb kapacitású - műholdat bocsátanak fel 55 milliárd dollár értékben.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Módosították az első magyar műhold indításának időpontját
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.