Újabb elismerés a CocoDice dobókockának, amelyben a lapok helyett az éleké a főszerep
A budapesti Design Héten Magyarországon is bemutatkozó újraértelmezett dobókockát, a CocoDice nevű stratégiai és logikai játékot, a szakma legrangosabb hazai elismerésének számító Magyar Formatervezési Díjjal tüntették ki. Az uniós támogatással kidolgozott képességfejlesztő játék designját nem először értékelik kiemelkedőnek, idén júliusban a CocoDice fejlesztői már megkapták a Red Dot Design-díjat, a legrangosabb elismerést, amit világviszonylatban ma dizájntermék, dizájnmárka vagy formatervező kaphat. Olyan neves cégek termékei nyertek már ezen a versenyen, mint az Apple, a BMW, a Mercedes, a Dell, a Hilti, a Lignet Roset vagy idén például a Grohe.
Már a dobókocka sem a régi – legalábbis a CocoDice fejlesztői szerint. A dobókocka, bár sok játékban, változatos külsővel évezredek óta jelen van, eddig lényegében nem változott. Ez az első alkalom, hogy alapjaiban alakult át. A kocka értékei nem a lapokon, hanem a szélein, az éleken helyezkednek el. Ezek az újgenerációs dobókockák alkotják a CocoDice, azaz Corner Contact Dice-t, ami egy sarokkapcsolatokon alapuló logikai rendszer.
A CocoDice egy újfajta térbeli fejlesztőjáték, kombinációja a logikának, a szerencsének és a stratégiának. A CocoDice a legtöbb logikai játék alapkoncepcióját ötvözi, vagyis megfelelő szabály szerint egymáshoz kell a kockákat, elemeket illeszteni. (Rubik-kocka, Dominó, Mahjong, Sudoku, stb.) A CocoDice a gyerekeknek fejlesztőeszköz: 4-5 éves kortól egészen 10-12 éves korig. Később érdekes, szórakoztató időtöltés, egészen 90+ éves korig. Gyerekkorban a térlátást, később a finommotorikus mozgásokat, a tükrözésben való jártasságot fejleszti. Segíti az írástanulást és a betűtévesztés elkerülését (pl. a „db”, „qp”), valamint kombinatorikus, logikai- és matematikai részképesség fejlesztőeszközként is szolgálhat.
A játékcsaládot a fejlesztők csapata úgy alakította ki, hogy a CocoDice egyben akadálymentesített játék a látássérültek számára is. A kocka élein a bemetszések könnyen felismerhetőek, a látók és a látássérültek egyaránt játszhatják. A fejlesztők hisznek abban, hogy olyan terméket alkottak, amely fontos szereplő lesz a logikai játékok piacán. A Cocodice-szal az önfeledt játék és a fejlődés örömét nyújtó valódi értékteremtő eszköz született.
A mágneses kis kockák, valamint a nagyobb méretű, látványosan enteriőrbe illeszthető gyermek és felnőtt puffok egységesen képezik a CocoDice fejlesztő márkát.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A CocoDice még idén bemutatkozik Németországban és jövő év elején az Egyesült Államokban.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Repülőszimulátor-rajongók visszahozzák a Malév gépeit Budapestre
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Dell Alienware X51 PC játékékosoknak
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Családi társasjáték iPad készüléken
- Anaglif 3D játék Sony PSP-n
- SAP: vecsési gyermekek robotlegókkal
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.