Walter Isaacson: Jobs brilliáns gondolkodó volt

forrás Prim Online, 2011. október 25. 14:29

Az Amazon.com-on 35 dollár helyett 17,88-ért megrendelhető az a könyv, amely alig három héttel Steve Jobs halála után máris keménykötésben foglalja össze a zseniális Apple-vezér életét, bemutatva annak privát részleteit is. A bestseller listákat - az előrendelések miatt - már megjelenése előtt vezető könyv megjelentetését a Simon and Schuster kiadó novemberre tervezte, ám Jobs halála miatt felgyorsították a munkálatokat, s ennek köszönhetően az első kötetek október 24-én elhagyhatták a nyomdát.

A könyv írója, Walter Isaacson Jobst briliáns gondolkodónak nevezi, aki ötleteivel jelentős befolyást gyakorolt a digitális korszakra. Ugyanakkor a tökéletességet hajszoló férfi képét rajzolja meg, aki kollégáival és barátaival szemben is sértő módon tudott fellépni.  Isaacson az olykor talán bántónak tűnő minősítést nem Jobs háta mögött fogalmazta meg, hisz a kötet elkészítéséhez maga a főhős is hozzájárult még életében, Isaacson több, mint 40 interjút készített vele és családtagjaival.

 

Az Apple alapítója október 5-én, 56 évesen hunyt el rákban. "Jobs gyakran tűnt úgy, mint aki démonokkal harcol. Tudott karizmatikus és gyakran egyenesen hipnotizáló is lenni, ugyanakkor hideg és brutális is volt" - írja Isaacson.
  

A Jobs-könyv az amerikai kiadással egyidejűleg jelent meg Kínában is, a fordítás rekordgyorsasággal, mindössze öt hét alatt készült el. A négy, 23 és 36 év közötti nem hivatásos fordítót július végén, 400 jelentkezőből választották ki, egy háromfordulós internetes verseny eredményei alapján. 

 

Kulcsszavak: Steve Jobs könyv

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01