A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
Az Aegon Magyarország szerdán arról tájékoztatta közleményben az MTI-t, hogy kutatást végzett 2011. szeptember 23. és október 31. között az e-mail címmel rendelkező ügyfelei körében, a közel 200 ezer címzettből több mint 40 ezer válaszolt a kérdésekre.
A cég megjegyezte, hogy a válaszadók - feltehetően az online kitöltés miatt - a 31-55 éves korosztályban felülreprezentáltak mind az Aegon ügyfélköréhez, mind a teljes magyar lakossághoz képest.
A felmérés eredménye szerint a válaszadók mindössze 30 százaléka rendelkezik beszéd- és adatforgalom bonyolítására is alkalmas előfizetéssel: 46 százalék csak beszéd alapú szolgáltatásra fizet elő, a kérdőívet kitöltők közel negyede (23 százaléka) pedig feltöltőkártyás készülékkel rendelkezik.
A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül a válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az sms-t, az e-mail küldési funkciót csupán 6 százalék használja.
A kérdőívet kitöltők nem egészen negyede használ érintőképernyős mobilt, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobil-alkalmazásokat használnak a telefonjukon.
A válaszadók harmada már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével: elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja.
Az Aegon szerint a saját telefonjuk típusáról, operációs rendszeréről meglepően keveset tudnak a felhasználók: 62 százalékuk az erre vonatkozó kérdésre nem tudott választ adni. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet. IPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb.
A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel harmada, 32 százaléka már hajtott végre fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit - olvasható a közleményben.
A mobiltelefonok kihasználtságát tekintve a nemzetközi összehasonlításban nem áll túl jól a magyar piac. A 85,3 százalékos felnőtt lakosságra vetített mobil-penetráció alapján a kelet-európai mezőny második felében van Magyarország, és az okostelefonok 13 százalékos aránya is csak a középmezőnyhöz elég a régióban.
Az amerikai piachoz képest pedig igen komoly a lemaradás: ott a fogyasztók 43 százaléka már okostelefont használ, és e készülékek aránya egyetlen negyedév alatt 5 százalékponttal emelkedett. Emellett az amerikaiak háromnegyede e-mailezésre is használja a mobilját, és bő harmaduk már keres a mobiljára érkező reklámok alapján termékinformációt - derül ki a felmérésből.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Ericsson: Szöul a legintelligensebb város
- Facebook: 3,74-re csökkent a köztes személyek száma