Az internetezők Villány, Eger és Tokaj borait kedvelik leginkább

forrás Prim Online, 2012. január 17. 10:40

A Borászportál internetes bormagazin által 2011 őszén készített közel 4000 fős online kutatás a borfogyasztási és borvásárlási szokásokat mérte fel. Hazánkban első ízben készült ilyen átfogó vizsgálat az internetező borfogyasztókról, így fontos eredményekkel szolgált a preferenciáikról, szokásaikról.

A kérdőívet kitöltők közül az került a mintába, aki felnőtt korú borfogyasztóknak vallotta magát. Váratlan volt a női válaszadók túlsúlya (~60%), valamint kiemelendő a felsőfokú végzettséggel rendelkezők magas aránya (43%).
A kutatás legfontosabb megállapítása minden bizonnyal az, hogy az online borfogyasztók – a várakozásoknak megfelelően – igényesebbek, ugyanakkor közöttük is a legtöbben „átlagos” borfogyasztónak tekinthetők.
A válaszadók igen gyakori fogyasztónak vallották magukat: 10% naponta, 50% legalább hetente iszik bort! Leginkább otthon (~80%) vagy vendégségben (~60%) fogyasztanak, amellyel összefügg az, hogy közel 50% saját fogyasztásra, 20% vendégvárásra vesz bort leggyakrabban.
Nem meglepő módon a száraz bor megítélése a legszélsőségesebb. A válaszadók több mint 40%-a ezt preferálja leginkább, és közel ugyanennyien említették utolsó helyen. Elmondható, hogy a könnyedebb borok népszerűbbek. A válaszadók legnagyobb arányban vörösbor pártiak (~50%), és ők inkább kedvelik ugyan a száraz bort – de az érték náluk is 50% alatt van!

Megfigyelhető, hogy a borok iránt nyitottabbak inkább férfiak, nagyobb városban élnek, felsőfokú végzettséggel és magasabb jövedelemmel rendelkeznek. Ők nagyobb arányban kedvelik mindegyik borfajtát (vagyis mind a fehér, mind a rosé, mind a vörösbort), a száraz borokat, valamint több szempontot mérlegelnek vásárlásaik során, illetve a szuper- és hipermarketek helyett más beszerzési helyeket preferálnak.
A borvidékek közül kiemelkedő Villány, Eger és Tokaj népszerűsége, de erős negyedik és ötödik helyet szerzett Badacsony és Szekszárd, amelyet Dél-Balaton és a Balaton-felvidék követnek.
A magyar internetező borkedvelők főként az 1000-2000 forint közötti borokat vásárolják, de jelentős még az 500-1000 forintos palackár választása is. Meglepő, hogy a válaszok alapján az átlagosan kifizetett palackár 1400 forint körül volt. Leggyakrabban szuper- és hipermarketben szerzik be a borokat.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Most is a Debreceni Egyetem a legjobb választás

Megjelent az online általános felsőoktatási felvételi tájékoztató, melyben a Debreceni Egyetem valamennyi jövő szeptemberben induló képzése, köztük hét új mesterszak is megtalálható. A Debreceni Egyetem jövőre is az ország legszélesebb képzési kínálatával várja a felvételi előtt állókat.

2024. december 22. 10:27

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32