Ugrásszerűen megnőtt a mikrobloggerek száma Kínában, regisztrálniuk kell
A kínai internet-felhasználók száma mára meghaladta az 500 millió főt az 1,3 milliárd fős ázsiai országban, akiknek közel fele alkalmazza a migroblogok szolgáltatásait - derült ki a Kínai Internetes Hálózat Információs Központjának legfrissebb felméréséből. A blogtér kivirágzásának egyik következménye, hogy a kormányzat egyre inkább megköveteli a blogolóktól, hogy a valódi nevükön regisztráljanak - állapította meg a szerdai The Guardian című brit lap.
Az újság idézte a kínai tájékoztatási minisztert, aki elmondta: kísérletképpen bevezették a mikroblogot írók kötelező regisztrációját Pekingben, Sanghajban, Tiencsinben (Tianjin), Kuangcsouban (Guangzhou) és Sencsenben (Shenzhen). Ha a kísérlet sikeresnek bizonyul, más országrészekre is kiterjesztik ezt a szabályozást.
"A mikroblog egy új típusú média, amelyen keresztül gyorsan terjedhet az információ, (ezért) jelentős hatású. Tömegekhez jut el, és képes lehet mozgósítani" - idézte Vang Csen (Wang Chen) minisztert a The Guardian.
A kínai tisztségviselő kifejtette: a robbanásszerűen terjedő mikroblogok a kormány segítségére is lehetnek abban, hogy a hatalom értesüljön a társadalmi viszonyok, a közvélemény alakulásáról. "Ugyanakkor szükség van az ellenőrzésre is, a társadalmi stabilitást aláásó híresztelések és a káros, például pornográf tartalmak terjedése miatt" - fűzte hozzá a miniszter.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Több mint félmilliárd az internetfelhasználók száma Kínában
- "Csajozós leves" és "evővárosok" - Interjú Mautner Zsófia gasztrobloggerrel (2. rész)
- "Csajozós leves" és "evővárosok" - Interjú Mautner Zsófia gasztrobloggerrel (1. rész)
- Egymást perli a két legnagyobb videómegosztó portál Kínában
- Aki számít, az fent van a Sinán, a "kínai Twitteren"
- Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (2. rész)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.