Tavaly több okostelefont adtek el, mint PC-t
A kiskereskedelem 2011 negyedik negyedévében 158,5 millió okostelefont értékesített világszerte, 57 százalékkal többet a 2010. negyedik negyedévi 101,2 milliónál. A tavalyi éves összes értékesítés ezzel 487,7 millió darabra emelkedett, ami 63 százalékkal haladja meg az előző évi 299,7 milliós értékesítési számot.
Összehasonlításképpen - a Canalys statisztikái szerint - a globális személyi számítógép eladások tavaly a 2010-eshez képest 14,8 százalékkal emelkedtek 414,6 millió darabra. A táblaszámítógépek rétékesítési száma ezen belül 274,2 százalékkal emelkedett 2011-ben és részesedésük a teljes forgalomból 15 százalékra bővült.
A Canalys piackutatóval ellentétben a Gartner piackutató vállalat a táblagépeket külön kategóriának tekinti és nem veszi figyelembe a személyi számítógépek világpiaci forgalmában.
A Gartner piackutató vállalat szerint 2011-ben 352,8 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte, az eladások így mindössze 0,5 százalékkal emelkedtek a 2010-es eredményekhez képest. A tavalyi utolsó negyedévben pedig 1,4 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesítettek mint egy évvel korábban.
A Canalys elemzése szerint a táblagépek egyértelműen a netbook számítógépekről terelték el a vásárlói érdeklődést, hiszen miközben minden számítógép kategória értékesítése többé-kevésbé nőtt tavaly, a netbook számítógépeké 25,3 százalékkal 29,4 millióra esett vissza.
"A táblagép-eladások elhanyagolható hatást gyakorolnak az okostelefonok értékesítésére, hiszen világszerte folyamatos és számottevő növekedés volt tapasztalható 2011-ben. Az okostelefon eladások személyi számítógép-eladásokat felülmúló száma jelentős mérföldkőnek tekinthető. Az okostelefon alig néhány év alatt a mobiltelefónia legfelső exkluzív piaci szegmensének szánt készülékből tömegcikké nőtte ki magát. Az olcsóbb modellek megjelenése ebben segített ugyan, de a legnagyobb mozgatóerő mégis az internetes böngészés, a tartalomfogyasztás és a mobil alkalmazások és szolgáltatások iránt erősödő fogyasztói igény volt" - mondta Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője.
A Canalys azonban 2012-re már az okostelefon értékesítések növekedési ütemének lassulását várja, mivel a forgalmazók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a költségkezelésnek és a nyereségesség növelésének. A korábban agresszív árpolitikával az alsó piaci szegmens meghódítására törekvő olyan gyártók is, mint a Huawei, a ZTE és az LG is egyre fokozódó figyelmet szentelnek a felső piaci szegmenseknek.
Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben és a teljes évi értékesítésekben is megelőzte a Nokiát okostelefon eladásokban. Az Apple a negyedik negyedévben 37,0 millió iPhone készüléket értékesített, míg a Nokia 19,6 milliót, 2011 egészében pedig az Apple 93,1 milliót, a Nokia 77,3 milliót.
Tavaly az Android (Google) operációs rendszer 48,8 százalékos piaci részesedést vívott ki magának. A második helyen az iOS (Apple) operációs rendszer áll 19,1 százalékkal a harmadikon a Symbian (Nokia) 16,4 százalékkal, a negyediken a BlackBerry készülékek saját operációs rendszere 10,5 százalékkal. A bada részesedése 2,7 százalék, a Windows Phone részesedése pedig 1,4 százalék volt tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje
- Megjelent a Sony Ericsson XPERIA active Billabong Edition
- Tömérdek újdonsággal érkezik a Windows Phone 8 Apollo
- Újabb alternatíva a két SIM-es Androidra – Allview P3 AllDro
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- Úton a Galaxy Note ellenfele? – Lenovo IdeaTab 5
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.