Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (1. rész)
Nem utolsósorba pedig évekkel azután, hogy megjósolták a jelszavak kiiktatásának lehetőségét, a biztonsági szakértők fokozott erőfeszítéseket tesznek ígéretük beváltására: az alternatív helyettesítésre.
Kényelmetlen digitális teher
"Ha valaki megkérdezi, mit tartok a legnagyobb kellemetlenségnek az életemben, habozás nélkül azt mondom, hogy annak a 40 különböző jelszónak a felidézését, amelyeket létre kellett hoznom, és folyamatosan változtatgatni vagyok kénytelen" - nyilatkozta a The New York Times tudósítójának az iPad-projektet irányító Nasir Memon, a New York University Polytechnic Institute számítástechnika-professzora.
Sokan egyetértenének vele. A jelszó kényelmetlen digitális teherré vált: fontos kulcs ugyan sok eszközhöz és szolgáltatáshoz, de egyre növekvő mértékben az elkeseredés és a kétes értékű biztonság forrása is.
Az amerikai védelmi minisztériummal szerződött kutatók olyan módokat keresnek, amelyek révén jelszóként használhatók valakinek a gépelési szokásai, ezáltal folytonosan igazolni lehet az azonosságot. Szerintük ez a megoldás különösen akkor lehet értékes, amikor egy katona laptopja harci helyzetben ellenséges kezekbe kerül.
Egy hétköznapibb példával a Google szolgált. Nemrégiben elkezdte arra ösztönözni a felhasználókat, hogy próbáljanak meg áttérni egy két lépésből álló bejelentkezésre: a jelszó mellett egy, a telefonjaikra eljuttatott kód begépelése lenne hivatott a nagyobb adatbiztonság elérésére.
A Google legújabb Android szoftvere a tulajdonos arcát felismerve hozzáférést enged a telefonhoz, de a megoldás biztonságossága erősen megkérdőjelezhető, hiszen be lehet csapni azzal, ha valaki a tulajdonos fényképét mutatja meg a készüléknek.
Bill Gates elkiabálta
Mindazonáltal ezeknek az egyébként biztató fejlesztéseknek a hallatán is korai lenne még kimondani - mint ahogy még 2004-ben Bill Gates is alaposan elsiette a maga ezzel kapcsolatos bejelentését -, hogy a klasszikus jelszavak napja leáldozott.
A Microsoft szakértője, Cormac Herley kifejezetten károsnak tartja a hangzatos megnyilvánulás - "a jelszó halott" - széles körű terjedését, mert épp azokat a kutatásokat nehezíti meg, amelyek célja a jelenleg kétmilliárd ember által használt jelszavak alternatívájának kidolgozása.
Herley inkább azt javasolja a fejlesztőknek, hogy a jelszóhasználathoz igyekezzenek nagyobb támogatást nyújtani, például azzal, hogy hatékonyabban megvédik a vezeték nélküli hálózati kapcsolatokat a hallgatódzóktól. Szerinte a jelszavak bizonyították, hogy keményen ellenállnak: azok, akik megpróbálták kiváltani a használatukat, nagyot tévedtek.
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.