Főleg a férfiak keverik a munkát és a magánéletet
Az internet-penetráció és az okostelefonok számának növekedésével Magyarországon is egyre nehezebb szétválasztani a munkát és a magánéletet. Ez különösen a férfiakra igaz, mivel több mint 90 százalékukat munkaidőn kívül is keresik hivatalos ügyekben a Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint.
A magyar munkavállalók több mint 70 százalékának van internet-hozzáférése a munkahelyén, egyharmaduk pedig rendelkezik saját okostelefonnal, amelyen bármikor meg tudja nézni az e-mailjeit – derül ki a Randstad Workmonitor adataiból. Az elektronikus kapcsolattartás terjedése a munka és a magánélet közötti határ elmosódásához vezethet: az összes magyar válaszadó 88 százaléka a munkaidején kívül is kap hivatalos e-maileket és hívásokat, 74 százalékukat pedig a szabadságuk alatt is keresik hasonló ügyekben.
Magyarországon különösen a férfiak számára nehéz a szakmai és a magánélet szétválasztása: míg az erősebb nem képviselőinek 63 százaléka foglalkozik a munkájával a szabadidejében is, a nőknek csak 57 százaléka hajlandó erre. Igaz, a férfiaktól gyakrabban várják el, hogy folyamatosan elérhetőek legyenek: 44 százalékuknak kell azonnal reagálnia a megkeresésekre, míg a hölgyeknek csak 30 százaléka nyilatkozott így. Részben ezzel állhat összefüggésben az, hogy a férfiaknak nagyobb arányban biztosítanak okostelefont a munkáltatók, ugyanakkor a munkahelyi internetelérés tekintetében már a hölgyeknek van előnyük Magyarországon.
Túlterheltséggel jár az információdömping?
A nemzetközi felmérés alapján az internet-penetráció és az okostelefonok számának növekedésével párhuzamosan egyre több információ árasztja el a munkavállalókat, és ez néhol már a hatékonyság csökkenéséhez vezet. Az ázsiai országokban élők többsége úgy érzi, azonnal reagálnia kell az e-mailekre és telefonokra, ha nem akarja elveszíteni a fonalat, és például az indiaiak háromnegyede mondta, hogy naponta több információt kap, mint amennyit fel tud dolgozni.
„Magyarországon egyelőre ez nem jellemző: a többség még tudja kezelni az információáradatot, és csak a megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a folyamatosan érkező hívások és e-mailek megzavarják a munkáját. 35 százalék válaszolta, hogy időnként szándékosan figyelmen kívül hagyja a beérkező üzeneteket, a többség azonban nem tartja fontosnak, hogy azonnal reagáljon a megkeresésekre” – magyarázta az eredményeket Varga Balázs, a Randstad Hungary marketing és PR vezetője.
Tilos az e-mail megbeszélés alatt
A világ minden részén egyetértenek a munkavállalók abban, hogy a személyes kapcsolattartás fontosabb az e-mailen és a telefonon váltott üzeneteknél, ennek megfelelően szinte mindenhol elutasítják ezek fogadását az üzleti találkozókon. A nemzetközi összehasonlítás szerint a magyarok különösen tiszteletben tartják ezt. „A magyaroknak mindössze 8,5 százalék mondta, hogy személyes megbeszéléseken is válaszol a hívásokra, míg például Kínában a megkérdezettek csaknem fele szokott telefonálni, e-mailezni az üzleti találkozókon, annak ellenére, hogy a többséget ott is zavarja” – mondta Varga Balázs.
Kapcsolódó webcímek:
A Randstad honlapja: www.randstad.hu
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Internetes közösségi finanszírozással megvalósuló ásatást terveznek Nagy-Britanniában
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.