Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten

Farkas Miklós, 2012. április 3. 14:52

A világ internetezőinek hattizede a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben. A világháló használóinak hattizede a banki ügyeit is itt intézi, s négytizednyien munkát is online módon keresnek. A magyar internetezők viszont leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg bennünket (61 százalékkal). Az átlagosnál kevésbé e-bankolunk (51 százalékkal a középmezőny végén vagyunk), ritkábban tájékozódunk a kiszemelt termékekről (44 százalékkal a lista végén szerepelünk). Az online vásárlás sem igazán elterjedt hazánkban, az internetezők 26 százalékára jellemző, ezzel a sereghajtók közé tartozunk – ezek a legfontosabb megállapításai annak a 24 országban készült felmérésnek, amelynek megkérdezettjei az internetezőket reprezentálták.

Tízből hat (59%) internetező használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88%), mint ahogy a franciák háromnegyede (76%), a kanadaiak (75%), az ausztrálok (74%), a lengyelek (74%), a dél-afrikaiak (74%) és a belgák (73%) is gyakran e-bankol. A mexikóiaknak csupán egynegyede (23%) intéz pénzügyeket online módon, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29%), a brazilok (32%) és az argentínok (36%) követik. A magyarok ezen országok polgárainál nagyobb, de az átlagosnál kisebb  arányban használják banki szolgáltatások igénybevételére a világhálót – a hazai netezők 51 százalékára jellemző.

A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország (74%), Nagy-Britannia (74%),  Svédország (68%), Egyesült Államok (65%) és Dél-Korea (62%). A másik végletet képviseli  Szaúd-Arábia (21%), Mexikó (23%), Magyarország (26%) és Oroszország (28%). Sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét. Itt  Svédország (80%), Törökország (74%), Nagy-Britannia (71%), Indonézia (69%), Dél-Korea (69%) és az Egyasült Államok (68%) vezeti ezt a rangsort, míg Szaúd-Arábia (36%), Magyarország (44%) és Mexikó (45%) áll a rangsor végén.

A világon tízből négy (41%) netező használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61%-a, a magyarok 58%-a,  a dél-afrikaiak 57%-a és a mexikóiak 55%-a beloggolt, hogy munkát találjon, míg a japánok (17%), a dél-koreaiak és a franciák (25%), valamint a belgák (26%) kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.

A jó anyagi körülmények között élőkre (69%), a magasan iskolázottakra (66%) és az 50 és 64 év közöttiekre (65%) a legjellemzőbb a netes banki ügyintézés. Az online vásárlók többsége a jó anyagi körülmények között élők (56%), a magasan képzettek (55%) közül kerülnek ki, míg a világhálón keresztüli munkahelykeresők inkább az alacsonyabb jövedelműek (48%), a 35 év alattiak (47%).

Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.

2016. május 7. 09:14

A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi

Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.

2016. április 20. 15:34

A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka

A Cisco tanulmánya 16 iparág vizsgálata alapján arra a következtetésre jutott, hogy 2015-ben a cégek csupán az elérhető digitális érték (Digital Value at Stake) 20 százalékát tudták realizálni. A digitális értéket a kutatók két fő szempont alapján mérték: a digitális beruházások és innovációk által generált új bevételi források és megtakarítások, valamint a digitális képességeiket versenyelőnnyé alakító iparági szereplők értékének változása.

2016. április 16. 09:16

Többet költünk online játékokra

A SuperData piackutató cég - a  A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.

 

2016. április 8. 10:51

A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban

Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.

2016. április 4. 10:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32