Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten
A világ internetezőinek hattizede a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben. A világháló használóinak hattizede a banki ügyeit is itt intézi, s négytizednyien munkát is online módon keresnek. A magyar internetezők viszont leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg bennünket (61 százalékkal). Az átlagosnál kevésbé e-bankolunk (51 százalékkal a középmezőny végén vagyunk), ritkábban tájékozódunk a kiszemelt termékekről (44 százalékkal a lista végén szerepelünk). Az online vásárlás sem igazán elterjedt hazánkban, az internetezők 26 százalékára jellemző, ezzel a sereghajtók közé tartozunk – ezek a legfontosabb megállapításai annak a 24 országban készült felmérésnek, amelynek megkérdezettjei az internetezőket reprezentálták.
Tízből hat (59%) internetező használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88%), mint ahogy a franciák háromnegyede (76%), a kanadaiak (75%), az ausztrálok (74%), a lengyelek (74%), a dél-afrikaiak (74%) és a belgák (73%) is gyakran e-bankol. A mexikóiaknak csupán egynegyede (23%) intéz pénzügyeket online módon, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29%), a brazilok (32%) és az argentínok (36%) követik. A magyarok ezen országok polgárainál nagyobb, de az átlagosnál kisebb arányban használják banki szolgáltatások igénybevételére a világhálót – a hazai netezők 51 százalékára jellemző.
A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország (74%), Nagy-Britannia (74%), Svédország (68%), Egyesült Államok (65%) és Dél-Korea (62%). A másik végletet képviseli Szaúd-Arábia (21%), Mexikó (23%), Magyarország (26%) és Oroszország (28%). Sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét. Itt Svédország (80%), Törökország (74%), Nagy-Britannia (71%), Indonézia (69%), Dél-Korea (69%) és az Egyasült Államok (68%) vezeti ezt a rangsort, míg Szaúd-Arábia (36%), Magyarország (44%) és Mexikó (45%) áll a rangsor végén.
A világon tízből négy (41%) netező használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61%-a, a magyarok 58%-a, a dél-afrikaiak 57%-a és a mexikóiak 55%-a beloggolt, hogy munkát találjon, míg a japánok (17%), a dél-koreaiak és a franciák (25%), valamint a belgák (26%) kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.
A jó anyagi körülmények között élőkre (69%), a magasan iskolázottakra (66%) és az 50 és 64 év közöttiekre (65%) a legjellemzőbb a netes banki ügyintézés. Az online vásárlók többsége a jó anyagi körülmények között élők (56%), a magasan képzettek (55%) közül kerülnek ki, míg a világhálón keresztüli munkahelykeresők inkább az alacsonyabb jövedelműek (48%), a 35 év alattiak (47%).
Kapcsolódó cikkek
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Megmondjuk, mit hoz a Jézuska
- Fiataloknál az előny – radikálisan megváltozott az információfogyasztás
- Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
- Nemzetközi siker a műszeres rádiós közönségmérésben
- Magyarországon az európai átlagnál kevesebben vásárolnak internetes információk alapján
- Papírkorszaki magyar vállalatok
- Nő az igény a személyre szabott pénzügyi szolgáltatások iránt
- Nőhet az adatlopási esetek száma
- Felhőbe helyezett alkalmazás és teljes digitalizáció a kereskedelmi informatikában
Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.
A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.
A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
Többet költünk online játékokra
A SuperData piackutató cég - a A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.
A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.