A városok elvesztegetik az okos technológiákban rejlő lehetőségeket
A világ városainak nagy része elvesztegeti az úgynevezett okos technológiákban rejlő lehetőségeket, egyrészt azért, mert a magán- és a közszféra érdekeit nem tudják közös nevezőre hozni, másrészt azért, mert a technológiai kezdeményezéseknek sokszor nincs egyértelmű, kézzelfogható előnye a fogyasztók és a városlakók számára - derül ki az Accenture kutatásából.
A vezetési tanácsadással és technológiai szolgáltatásokkal foglalkozó világcég tanulmányában egy újabb okként megemlítette azt is, hogy sokszor maguk a városok, országok sincsenek meggyőződve arról, hogy a beruházások, amelyeket elvárnak tőlük, valóban megtérülnek, illetve társadalmilag és gazdaságilag hasznosak.
Szakértők szerint jó példa erre a még csak papíron lévő elektronikus útdíj-rendszer, amelynek működése milliárdokat hozna például Magyarországnak, bevezetéséről azonban, vélhetően az érdekellentétek miatt, évek óta nem tudnak megegyezni az érintettek. Annak ellenére sem, hogy minden technikai és egyéb feltétel adott a működtetéséhez. Ehhez hasonló példa fővárosi tömegközlekedési cég esetében a még meg nem valósult elektronikus utastájékoztatási és díjfizetési rendszer.
Bacsó Tibor, az Accenture magyarországi ügyvezető igazgatója kedden, a Föld Napja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón elmondta, 2020-ra 5 milliárd ember fog városokban élni, így ők lesznek a Föld erőforrásainak legnagyobb fogyasztói.
Hozzátette, miközben a városlakók is jelentős urbanizációs kihívásokkal néznek szembe, folyamatosan növekvő szükségleteik miatt a városoknak is egyre nagyobb gazdasági és társadalmi problémákat kell kezelniük.
Az ügyvezető kifejtette, az Acccenture "intelligens város - smart city" koncepciója a meglévő infrastruktúrákhoz társítja az új digitális eszközöket, amelyek egyesítésével új megoldásokat lehet bevezetni. Gátolja azonban változást, hogy a városok jó része külön-külön, egyedi projektek keretében fejleszti például energetikai, közlekedési, egészségügyi, közbiztonsági rendszerét, illetve infokommunikációs technológiáját, átfogó stratégia és keretprogram nélkül.
Az Accenture szerint Magyarországon is érdemes a városoknak felmérniük a koncepcióban rejlő lehetőségeket. Egy intelligens város ugyanis nemcsak a környezet szennyezését csökkentheti, hanem magas színvonalú szolgáltatásaival és élhető környezet kialakításával vonzza a tehetséges fiatalokat, növeli a beruházások számát, élénkíti a gazdasági környezetet és segítheti új iparágak kifejlődését, ezzel is hozzájárulva az életszínvonal növeléséhez.
A társaság tanulmánya szerint London már felfedezte a digitális infrastruktúrában rejlő lehetőségeket, polgárai számára kifejlesztette és ingyenesen elérhetővé tette a Londoni Adattárat, egy hivatalos honlapot, amely számos közérdekű adathoz enged hozzáférést. Ezzel nemcsak innovatív ötletek és alkalmazások kifejlesztését is lehetővé tette, hanem üzleti vállalkozások létrejöttét.
Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Dolgozz Otthonról Nap: április 21-én először Magyarországon
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (1. rész)
- A magyar internetezők kétharmada szórakozásra használja a világhálót
- Idegengyűlölő honlap már Belgiumban is
- Támadják a brit kormányt, amiért emaileket és hívásokat akar ellenőrizni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.