Új tévénézési szokások hazánkban

forrás Prim Online, 2012. április 25. 14:43

Tudatosan választó, közösségi tévézők jelentek meg hazánkban. Míg a másokkal televíziót nézők döntő többsége a családjával tévézik, egyre többen vannak, akik már barátaikkal ülnek a képernyő elé – derül ki a friss, tévénézési szokásokat vizsgáló „Otthon, tévével” című gyorsjelentésből.

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által a T-Home támogatásában 2012 áprilisában készített gyorsjelentésből kiderül, hogy a tartalmi kínálat szélesedése és a televíziózáshoz kapcsolódó vívmányok elterjedésének következtében szegmentálódnak a magyar fogyasztók tévénézési szokásai. A reprezentatív felmérés szerint a tartalomfogyasztási magatartásukat tekintve jól elkülöníthető tévénéző típusok határozhatók meg, amelyek közül egy réteg iránymutatóan előrébb jár a többségnél.

A tévénézők 45 százaléka megfontoltan választ a műsorkínálatból, döntő többségük pedig társas tevékenységnek tekinti a televíziózást. „Az emberek 65 százaléka általában mással együtt néz műsorokat. Az esetek jelentős részében a társaság a családot jelenti, barátaival közösen jellemző módon az emberek 5 százaléka tévézik. Ez a szokás az átlagosnál elterjedtebb a többieknél magasabb életszínvonalon élők, a budapestiek, a kapcsolaton kívül élők, az aktív keresők, az 50 évesnél fiatalabbak és a férfiak körében” – mondja Beck László, a felmérést végző Medián vezető elemzője.

A felmérés szerint a megkérdezettek kétötöde rögzít valamilyen műsort legalább alkalmanként. Ennek hátterében pedig a televíziózás egyre tudatosabbá válása áll: ma már a lakosság egytizede kifejezetten megfontoltan, tudatosan választ műsort. Ők előre eldöntik, milyen műsor elé ül le, és ők azok, akik jellemzően rögzítik is azt, amely számukra nem megfelelő időpontban kerül a képernyőre.

„Egyre többen állítják a technikát a tudatos tartalomfogyasztás szolgálatába, és használják ennek érdekében az interaktív lehetőségeket biztosító képernyőket, legyen az IPTV vagy egy okostelefon felülete. A modern készülékek által nyújtott lehetőségek és azok használata számukra természetes, így ma már leginkább csak azt és akkor néznek a képernyőkön, amit és amikor érdekesnek tartanak” – vélekedik a csoportról Király István, a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese.

Minden harmadik tévénézőnek igénye, hogy ilyen módon átgondoltan fogyasszon tartalmat, ehhez pedig technika adta eszközöket saját szolgálatába állítása: ők az interaktív tévék videotéka-szolgáltatását is szívesebben választják. „Ma már mindenhol tartalmat akarunk fogyasztani: akkor akarjuk megnézni, amire kíváncsiak vagyunk, amikor nekünk alkalmas. Mindeközben egyre türelmetlenebbé válunk, hiszen az eszközeink lehetővé teszik, hogy az időt és a műsort is kényelmünknek megfelelően válasszuk meg” – magyarázza ezzel kapcsolatban Bárdos András televíziós szakember.

A tudatos tartalomfogyasztás Tari Annamária pszichológus szerint azzal egyenlő, hogy a széles kínálatból az aktuálisan tetszőt választjuk. „Az online jelenlétnek, a megosztásoknak köszönhetően ma már gyorsabban generálódik a hatás. Ez alakítja az aktuálisan tetsző dolgokat: egyre gyorsabban hozunk döntést arról, hogy valami tetszik-e vagy sem” – vélekedik a pszichológus. „A tudatosan választó, multitasking életmódot folytató generáció már belenőtt a technikába, készségszinten használja azt, ezáltal pedig célirányosabb is választásai során” – teszi hozzá Tari Annamária.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01