Online panaszkezelő rendszer indul Veszprémben
Az IBM a Pannon Egyetemmel közösen dolgozta ki az okos megoldást
Mostantól üzenetrögzítő helyett online ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait. Az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem közösen fejlesztett rendszerében bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfű veszélytől az úthibákig vagy az illegális szemétlerakásig. A panasz útja innentől kezdve elektronikusan nyomon követhető, a bejelentőt SMS-ben is értesítik az ügy alakulásáról. A panaszkezelő rendszert pénteken mutatták be a közönségnek.
A Magyar Tudományos Akadémia 2011-ben az IBM Magyarország megbízásából hazai városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról készített felmérést. Az Okos városok kutatás azt vizsgálta, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljon. A lehetőségek feltérképezéséhez figyelembe vették a vizsgálatban résztvevő települések adottságait és jellegzetességeit, ennek alapján fogalmaztak meg fejlesztési javaslatokat a városok számára. Navracsics Tibor, közigazgatási és igazságügyi miniszter a tanulmány tavalyi bemutatásakor a Veszprémben létrejött az önkormányzati szféra, a tudományos világ és az innovációt ösztönző ipar példamutató összefogásának nevezte.
Egy okos megoldással előrébb
Idén tavasszal a megfogalmazott javaslatok fejlesztésekben valósultak meg. A tanulmány rámutatott, hogy a veszprémi önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát jelentősen javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. Az IBM Magyarország az Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának felkérésére kutatás-fejlesztési megállapodás megkötésével megbízást adott a Pannon Egyetemnek a rendszer kidolgozására. Részletes egyeztetések alapján – az önkormányzatnál már működő informatikai rendszereket is felmérve és alapul véve – Veszprém a panaszkezelési folyamatok optimalizálása mellett döntött. A városvezetők reményei szerint a platform elindítása az első lépés lehet Veszprémben egy teljesen elektronizált, az élet minden területére kiterjedő városi ügyintézési rendszer kiépítésében.
Panasz nyomkövetővel
A bemutatóra szervezett sajtótájékoztatón Porga Gyula polgármester méltatta a technológiai újítást. A polgármester elmondta, az önkormányzat az állampolgári észrevételek kezelésére korábban egy zöld számos, üzenetrögzítős megoldást alkalmazott, amely a gyors reagálásnak határt szabott a maga nehézkességével. Az új rendszer minden vonatkozásban az állampolgári igények magasabb szintű kielégítését teszi lehetővé, hiszen a bejelentés azonnal megjelenik a kompetens ügyintéző számítógépén, és késlekedés nélkül megkezdhető a szükséges beavatkozás. A bejelentő az ügy minden lépéséről értesül: bejelentésének státuszát a városi weblapon tudja nyomon követni, bizonyos mozzanatokról pedig SMS-ben is információt küld a rendszer. A felsorolt előnyökön túl az újítással jelentős munkaerő- és irodaköltség is megtakarítható.
Együtt az egyetemmel
Parlagfűveszély, elmaradt szemétszállítás, áramkimaradás, csőtörés, csúszós utak – csak néhány példa, hogy milyen típusú panaszok kezelését végzi majd a rendszer. A panaszdokumentum életútja a feldolgozás lépéseinek rögzítésével az ügyintézők számára egyértelműen követhetővé válik, az állampolgárok és a hivatal dolgozói statisztikai kimutatásokon keresztül kapnak értesítést az ügyintézés sikerességéről.
Az IBM szoftvermegoldásokon alapuló rendszer fejlesztését és üzemeltetését az egyetem végzi, amihez a nagyvállalat értékes szakmai konzultációval nyújt támogatást. A fejlesztéseket a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karának szakemberei végezték. Az intézmény több területen is együttműködik a céggel és Veszprém városával az élvonalbeli technológiák támogatójaként. A Pannon Egyetemen az oktatás-kutatás és innovációs fejlesztések egymást erősítő egységét valósítják meg, a legújabb eredményeket mindhárom területen hasznosítják.
"Az IBM Smarter Cities azaz Okos Városok kezdeményezéséhez kapcsolódva ez a veszprémi fejlesztés is lehetőséget nyújt arra, hogy a város polgárai megtapasztalhassák azokat az előnyöket, amelyeket a modern informatikai eszközök alkalmazása nyújt a közigazgatásban. Egy kis lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy az IBM által kínált technológiák segítségével a hivatali ügyintézés kényelmesebb, gyorsabb, átláthatóbb, és olcsóbb legyen” – fogalmazott Pongrácz Ferenc, az IBM szolgáltatási üzletágvezetője.
Az online panaszkezelő szolgáltatás itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- EuroCloud Day: a kormányzat is spórolhat a cloud computing megoldásokkal
- Ősszel jön az e-bíróság
- Már a YouTube-on is elérhetőek a kormány.hu videói
- Önkormányzati gazdálkodási szoftvert fejleszt a CompuTREND
- Online tájékoztató a köznevelési törvényről pedagógusoknak
- Sikeres a virtuális ügyintézési rendszer Dániában
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Központosított közbeszerzés mobilszolgáltatásra nettó másfélmilliárdért
- Ügyfélkapu - Megváltozik a jelszó lejárati ideje
- A rugalmasabb és egyszerűbb e-kormányzatért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.