Jelentős pénzügyi kimutatáskészítő rendszer fejlesztések
Az Oracle és az Accenture kutatása szerint a hibás pénzügyi kimutatások bizalomvesztést, költségnövekedést és romló hatékonyságot eredményeznek. A vállalatok a kimutatáskészítő rendszerekbe történő beruházások növelésében látják a megoldást, de támpontokra van szükségük ahhoz, hogy a legtöbbet hozhassák ki a beruházásaikból a kimutatáskészítési céljaik elérése érdekében.
Az Oracle és az Accenture nemrégiben közzétett kutatási eredményei szerint a vállalatok többsége világszerte jelentős összegekkel fejleszti pénzügyi kimutatáskészítő rendszerét a zárási, jelentéskészítési és adatkezelési folyamatok hatékonyabbá tétele érdekében. A beruházások azonban ad hoc jellegűek, ami alacsony hatásfokú megoldásokhoz vezet, így nem javítja a cégek pénzügyi adatainak átláthatóságát, minőségét és megbízhatóságát. A kutatás alapján készült, „Challenges of Corporate Financial Reporting” című tanulmány rámutat, hogy a pénzügyi beszámolókészítés költségei a vállalatok számára nem teljesen átláthatók, a pénzügyi szakemberek 60%-a pedig nem tudja meghatározni a teljes költséget.
A tanulmányból kitűnik, hogy a vállalatoknak módosítaniuk kell beruházási stratégiáikat a megnövekedett költségek, a nem kellően hatékony pénzügyi beszámolókészítés, valamint a fontos belső és külső határidők túllépésének elkerülése érdekében.
A Dynamic Markets cég által végzett felmérésben 12 ország, köztük az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Franciaország, Németország, Oroszország és Spanyolország nagyvállalatainak 1123 pénzügyi szakembere vett részt.
A kutatás főbb eredményei
Útkeresés a változásban: A vállalatok felismerték, hogy a hatékonyság növelése érdekében fokozottabban kell beruházniuk az új beszámolókészítési megoldásokba. A felmérésben részt vevő vállalatok 82%-a az elmúlt három évben módosította pénzügyi zárási, adatkezelési és jelentéskészítési folyamatait. A legutóbbi 12 hónap során a vállalatok 47%-a jelentősebb összeget ruházott be a fenti három közül valamelyik területen.
Eredménytelen beruházások: A felmérésben részt vevő vállalatok 12%-a csak a három vizsgált terület (zárás, jelentéskészítés és adatkezelés) egyikén eszközölt beruházást, 10%-uk kettőn, 25%-uk pedig mind a hármon. A beruházások ellenére a beszámolókészítés napi rendszerességgel történő nyomon követésének és kezelésének fő eszközei továbbra is a számolótábla (72%) és az e-mail (68%), ami arra utal, hogy az új beruházások a várakozásokkal ellentétben eredménytelennek bizonyultak.
Költségnövekedés és bizonytalanság: A pénzügyi részlegek 21%-a költségnövekedést tapasztalt a zárási, jelentéskészítési és adatkezelési folyamatok terén. Emellett tovább nehezíti a tisztánlátást az is, hogy a pénzügyi vezetők nincsenek teljesen tisztában a vállalatuk pénzügyi eredményeinek kezeléséből és közzétételéből adódó pénzügyi hatásokkal és költségvonzatokkal. A válaszadók 60%-a ugyanis nem ismerte a pénzügyi eredmények kezelésének és közzétételének összköltségét.
Tartós kihívások: A nem megfelelő beszámolókészítési rendszereknek köszönhetően a vállalatok többsége azt tapasztalta, hogy továbbra is jelentős problémákkal kell szembenéznie a pénzügyi beszámolókészítés terén. A válaszadók 68%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs kellő betekintése a jelentéskészítési folyamatokba, míg a pénzügyi vezetők 84%-a nehéznek találja a pénzügyi adatok minőség-ellenőrzését a jelentéskészítés során, és kiemelték, hogy fokozott figyelmet kellene fordítani a teljesítménykezelésre.
Csökkenő hatékonyság: Az adatok megbízhatatlansága és átláthatatlansága jelentős kihívások elé állítja a pénzügyi részlegeket, ami nem utolsósorban a pénzügyi szakemberek munkavégzésének hatékonyságát is befolyásolja. A pénzügyi vezetők 71%-a gondolja úgy, hogy az adatelemzéssel kapcsolatos problémák valamilyen módon korlátozzák a hatékonyságát.
Túllépett határidők: Az adatok összegyűjtésére és elemzésére való képesség hiánya a szélesebb értelemben vett üzleti működésre is hatással van. Az adatfeldolgozásban előforduló késések a számlatükrök késedelmes módosításaihoz vezetnek, ennek következtében pedig az összes üzletkötés 15%-a nem az előírásoknak megfelelően van iktatva. Mindez a pénzügyi büntetések kockázatával fenyegeti a vállalatokat, és potenciálisan befolyásolhatja részvényeik értékét is.
A kihívásra adott válaszok: A vállalatok folyamatosan keresik a megoldásokat pénzügyi beszámolókészítési módszereik javítására, a 86%-uk tervez jelentős beruházást az elkövetkezendő öt évben. A vállalatok 46%-ánál várható a három beszámolókészítési fázis teljes átvilágítása, ami számos jelenlegi kihívás leküzdését teheti lehetővé, és amelynek révén a beszámolókészítési folyamatok teljesítményét az elvárásoknak megfelelő szintre emelhetik.
Kapcsolódó cikkek
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Nőtt az Oracle forgalma és nyeresége a második negyedévben
- Megmondjuk, mit hoz a Jézuska
- Fiataloknál az előny – radikálisan megváltozott az információfogyasztás
- Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
- Nemzetközi siker a műszeres rádiós közönségmérésben
- Az Oracle fejlesztési központot hoz létre Magyarországon
- Bemutatkozott az Oracle Sparc T5 processzor (első részletek)
- Magyarországon az európai átlagnál kevesebben vásárolnak internetes információk alapján
Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.
A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.
A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
Többet költünk online játékokra
A SuperData piackutató cég - a A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.
A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.