Számítógéplegendák a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban
Korszakos jelentőségű számítógépeket tekinthetnek meg az érdeklődők a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Műszaki Tanulmánytárában június 9-én Budapesten.
Képes Gábor főmuzeológus vezetésével az informatika fél évszázados fejlődéséről, az idén 50 éves elektroncsöves számítógépről, az Ural2-ről hallhat a közönség. Steve Jobs alkotásai, az Apple Lisa és a Next, valamint a személyi számítógép története kerül a középpontba 12 órától szintén Képes Gábor főmuzeológus szakmai tárlatvezetésével.
Az érdeklődők az első magyar műállat, a szegedi Katicabogár működő modelljét meg is simogathatják, és ezen a napon a Tanulmánytár minden látogatható raktárát megtekinthetik - közölte az intézmény az MTI-vel.
A kiállított tárgyakhoz és az informatika legendás egyéniségeihez kapcsolódóan neves szakértők tartanak előadást: 14 órától Kupecz Sándor és Vincze István a 2011-ben elhunyt magnótechnikai főkonstruktőrt - a világ első kazettás floppyját, a BRG MCD-1-et tervező - Jánosi Marcellt mutatják be a hallgatóságnak. Nagy Károly Az idén harmincéves Commodore 64 és vetélytársa, a szintén 30 éves ZX Spectrum címmel tart előadást Jack Tramielre emlékezve, Kovács Győző a számítógépek "gondolkodásáról" és Alan Turing munkásságáról beszél az érdeklődőknek a múzeumi szombaton.
Kapcsolódó cikkek
- Triat: az új magyar találmány
- Készül az Informatórium, a szegedi „szuperintegrált tér”
- 400 millió génkiolvasó szoftverfejlesztésre az Euroventures-től
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Régi neonoknak nyújt menedéket a varsói Neon Múzeum
- Robot végzi a szívkatéterezést is
- Számítógépek korszakának javítófestéke a lézerfény
- Bronzkori "Facebookon" üzentek egymásnak a vadászok
- iBrain - Olvasni igyekszik Stephen Hawking gondolatait (2. rész)
- iBrain - Olvasni igyekszik Stephen Hawking gondolatait (1. rész)
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.