A magyarok többsége nem fizetne váltságdíjat elveszett internetes fotógyűjteményéért
A magyar internetezők 62 százaléka semmit sem fizetne azért, hogy visszaszerezze esetlegesen elvesztett internetes fotógyűjteményét – egyebek mellett ez derül ki a Microsoftnak és az MSN-nek a felhő-szolgáltatásokat használók körében végzett felmérésből. A válaszadók mindössze 4 százaléka vélekedett úgy, hogy számára a fényképei több millió forintot is megérnek. A hazai válaszadók többsége, 64 százaléka azért használ online tárhely-szolgáltatásokat, mert így több eszközről is elérheti a fényképeit, dokumentumait, kontaktjait.
A tárolt fájlok tekintetében a magyar felhasználók többségében fényképeket, dokumentumokat tartanak a „felhőben”, míg Európa többi országában a zenék és videók is népszerűek. Érdekesség, hogy hazánkban döntenek legtöbben (69 százalék) a szolgáltatás minősége alapján: míg a nemzetközi felmérésben a felhasználók csupán 34 százaléka válaszolt úgy, hogy döntésében a szolgáltatás minősége játszik szerepet. Többen (39 százalék) gondolja úgy, hogy nincs érdemi különbség a szolgáltatók tárhelyei között.
„Manapság az emberek több eszközt használnak mind a munkában, mind a magánéletükben, annak érdekében, hogy a számukra fontos dokumentumokat akár útközben is elérhessék. A Microsoft SkyDrive megkönnyíti ezt számukra” – fűzte hozzá Tóth András Mihály, a Microsoft Magyarország Windows üzletágának vezetője. „Ma már teljesen mindegy, hogy Windows Phone-t, iPad-et, a barátunk számítógépét, PC-t, vagy Mac-et használunk, a SkyDrive folyamatosan lehetővé teszi a számunkra fontos fájlok elérését. A SkyDrive legújabb alkalmazásaival már Windows 7-es és Mac OS X Lion operációs rendszereket futtató eszközökről is elérhetők a fontos fényképek, dokumentumok, fájlok.”
A kutatásból kiderül, hogy sokak számára fontos, hogy fényképeiket, dokumentumaikat könnyen meg tudják osztani családtagjaikkal és barátaikkal, valamint fennakadás nélkül tudjanak egyeztetni a kollégákkal, akár PC-t használnak, akár táblagépet. Azonban a felhő egyesek szerint veszélyeket is rejt. Az online tárhely-szolgáltatást használók 31 százalékának a személyes adatokkal kapcsolatban vannak aggályai. Magyarországon a válaszadók 44 százaléka tart attól, hogy az adott szolgáltató jogtalanul tárolja, használja a személyes adatait.
Ugyan a tendencia az, hogy egyre többen használják tárolásra a „felhőt”, egy korábbi kutatásból kiderül, hogy továbbra is jóval nagyobb mennyiségű információt, adatot tárolunk a saját eszközünk memóriáján. A válaszadók mindössze egy százaléka állította, hogy kizárólag online tárolja a fényképeit.
A Microsoft MSN hírportálokon keresztül végzett felmérésben 15 ország 10544 válaszadójának visszajelzését dolgozták fel. A felmérésben 286 magyar felhasználó is részt vett.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvezményes Windows 8 frissítési ajánlat
- Letölthető a Windows 8 Release Preview
- Hétköznapi párok és celebek: súrlódni online lehet igazán
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- A webes támadások 96 százaléka mindössze ujjgyakorlat
- Régi neonoknak nyújt menedéket a varsói Neon Múzeum
- Gyermeknap: Játékosan a biztonságos internetezésről
- Milliárd felett a mobilelőfizetők száma Kínában
- Rekordbevételt hozhat 2012 a kínai internetes videópiacon
- Interneten ellenőrzik az egészségbiztosítási ellátásra való jogosultságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.