Telenor: díj és szolgáltatás módosítás a telefonadó bevezetése miatt
Az árváltozás július 16-án lép életbe, és összességében a telefonadóból fakadó többletköltségeknek csak egy része lesz majd érezhető a Telenor ügyfelei számára. A vállalat a különböző fogyasztói csoportok telefonhasználati szokásainak figyelembevételével módosítja tarifacsomagjait és szolgáltatásait: a lakossági ügyfelek havidíjai nem változnak, míg a sok hívást bonyolító kis- és középvállalati ügyfelek hívásköltségei nem a használat alapján módosulnak. A változások minden tarifacsomagban érintik az SMS-eket, a mobilinternet díjszabás viszont a telefonadó bevezetése kapcsán nem változik.
Lakossági ügyfelek: nem emelkedik a havidíj
A lakossági számlás ügyfelek havidíja nem változik (kivéve a Hívás díjcsomagot használó kisszámú előfizetői kört). Ugyanakkor a számlás előfizetők a telefonszámla végösszegének kismértékű emelkedésére számíthatnak, mivel július 16-tól minden sikeres hívásuk után nettó 1,96 forintnyi kapcsolási díjat fizetnek. A díjtétel független a hívás időtartamától és nem vonatkozik az eddig is díjmentesként hívható számokra, az adományvonalak hívására, valamint a külföldi partnerhálózatokról kezdeményezett roaming-hívásokra. Az SMS-ek ára az adó mértékének megfelelően, lakossági ügyfelek esetében nettó 1,96 Ft-tal nő.
További változást jelent, hogy a Családi Csomag, amellyel a családtagok fix díjért belföldön korlátlanul hívhatják egymást, a jövőben havonta előfizetésenkénti 1000 percnyi (azaz 16,6 óra) beszélgetésre korlátozódik. A lebeszélhető perceket is tartalmazó havidíjas csomagok előfizetői (az Okostarifa felhasználóinak kivételével) a lebeszélhető percek 60%-át csak hálózaton belüli hívásokra, 40%-át pedig más belföldi hálózatokba irányuló hívásokra tudják majd felhasználni. Az Okostarifában foglalt lebeszélhető percek elhasználását követően a további hívások percdíjai nettó 1,57 Ft-tal emelkednek.
A kártyás tarifacsomagok esetében a telefonadó bevezetése a percdíjak nettó 1,4 forintos emelését teszi szükségessé, valamint minden adóköteles hívás után kapcsolási díjat kell fizetni - ez a lépés valójában a Telenor Praktikum Ász tarifacsomag esetében már bevált és elfogadott gyakorlat kiterjesztése.
Vállalkozói tarifák: a hívásköltségek nem a hívásszám alapján változnak
Tekintettel arra, hogy a publikus kis- és középvállalati tarifacsomagok előfizetőinek jelentős része sok hívást bonyolít, a költségnövekedés határozott összegű lesz, és nem a hívások számán vagy hosszán alapul. A Telenor a publikus üzleti tarifacsomagok havi alapdíját átlagosan nettó 265 Ft-tal emeli, és az első perc számlázása nem másodperc-, hanem percalapon történik a jövőben. A havidíjban foglalt percek felhasználási feltételei pedig úgy módosulnak, hogy 50 százalékukat a Telenor hálózatán belül, a fennmaradó részt pedig egyéb belföldi hálózatokba irányuló hívások során lehet lebeszélni. A lakossági ügyfelekre vonatkozó változásokhoz hasonlóan az SMS-ek ára az üzleti tarifacsomagok esetén is nettó 2 Ft-tal változik. A vállalaton belül korlátlan belföldi beszélgetést tartalmazó csomagok esetén pedig a csomagban foglalt percek száma havi 1000-re (azaz 16,6 órányi ingyenes beszélgetésre) korlátozódik.
Kapcsolódó cikkek
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Már kapható a HTC legújabb Windows Phone-ja a Telenornál
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor
- Júliustól változtak a roaming díjak, bevezették a telefonadót
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- Júliustól vezetik be a távközlési adót
- Nem kiszámítható bevételi forrás a percalapú telefonadó a távközlési cégek szerint
- Telenor: megkönnyített és kibővített részletre vásárlás
Mobilkommunikáció ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tarolt a Huawei a P9 és a P9 Plus kiszállításaival
A Huawei fogyasztói üzletága bejelentette, hogy a 2016. április 6-án bemutatott zászlóshajójuk, a dual Leica kamerás P9 és a P9 Plus okostelefonok kiszállításai meghaladták globálisan a 2,6 millió darabot az értékesítés első hat hetében.
A Telekom díjmentes Wi-Fi szolgáltatást indít, közel 20 millió Fon ponton.
A Magyar Telekom új díjmentes, szélessávú Wi-Fi internetelérést biztosító szolgáltatást vezet be Telekom Wi-Fi Fon néven április 5-től. A felhasználók otthonuktól távol is adatkorlátok és többlet díj nélkül, biztonságosan internetezhetnek, Magyarországon közel 2000 településen, és a világ 20 országában a Fon Wi-Fi hálózatán.
Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
Átadásra került a kecskeméti Kálvin téren a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által kiépített intelligens parkolási rendszer, amely valós idejű parkolóhely foglaltsági adatokat szolgáltat mind a közlekedők, mind az üzemeltetők részére.
Új startup: Szelfi Szerviz
A hagyományos „startup sikerreceptet" ragadta meg az innovatív okos appok piacának egy új szereplője. A recept nem más, mint egy, a jelen trendre épülő új szolgáltatás, ami a maga egyszerű egyedülállósága és piaci hiánypótló szerepe miatt juthat el sokakhoz. Az ötlet kézenfekvő, a szelfizés trendhullámán lovagol, amit mindenki csinál, de senki nem csinál így.
A repülőjegy messengeren érkezik
A Holland Királyi Légitársaság március 30-án indított új szolgáltatásával az utasok repülőjegyükhöz vagy beszállókártyájukhoz a Facebook Messenger applikáción keresztül is hozzájuthatnak. A KLM az első a légitársaságok között, aki már a Facebook Messengeren is biztosít ügyfélszolgálatot.