Tudatos televíziós tartalomválasztást segítő honlap: Tévézz okosan!
Fontos, hogy a gyerekek és a fiatalok ne csak nézzék, de értsék is a televíziót és a média világát. Ennek érdekében a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakmai támogatásával elindítja a Tévézz Okosan! program részeként a www.tevezzokosan.hu honlapot, amely segítséget szeretne nyújtani a felnőtteknek és a gyerekeknek abban, hogy eligazodjanak a tengernyi televíziós műsor között, és a tévét újra felfedezve arra használják, amire való: a világról, a tudományról, a kultúráról információkat adó hírforrásként.
Abban a legtöbb magyar felnőtt egyetért, hogy nem elég leültetni a gyereket a tévé elé. Konkrét műsorokat is kellene ajánlani nekik, hogy tudatosabban válasszanak, és saját tudásuk elmélyítésére fordítsák a képernyő előtt töltött időt. Ehhez nyújt segítséget, illetve a fiatalok médiafogyasztásának fejlesztéséhez biztosít támogatást a Tévézz okosan! társadalmi kampány új internetes oldala, a www.tevezzokosan.hu. A hazai kábeltévés szolgáltatók szakmai szervezete, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség kezdeményezésére elindított honlap célja a tudatos médiafogyasztás támogatása.
„Meglepőnek tűnhet, hogy a gyermekek okos tévézéséért elindított kampány élére éppen azok a piaci szereplők állnak, akik elvileg abban érdekeltek, hogy előfizetőik minél többet tévézzenek. Ám ez csak a látszat. Meg vagyunk győződve arról - szülőként és egy iparág képviselőiként is -, hogy a család és az iskola mellett nekünk is megvan a magunk társadalmi felelőssége. Ezért saját eszközeinkkel úgy kívánjuk segíteni a szülőket és tanárokat, hogy a sokszor szétszórtan meglévő, hatalmas műsorkavalkádból kiemeljük és összegyűjtjük az igazán értékes műsorokat. Az egyes gyöngyszemek láncként felfűzve élesebben kirajzolják elénk, hogy milyen nagy kincs van a kezünkben. Talán sikerül felhívni a figyelmet arra, hogy a tévét nem szidni kell, hanem okosan élni vele.” – hangsúlyozta a Tévézz Okosan! honlapot bemutató sajtótájékoztatón Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke.
A Tévézz okosan! száznál is több tévécsatorna műsorából segít megtalálni azt, ami igazán értékes a gyerekek számára. A weboldal a gyerekeket, és velük együtt a szülőket is támogatni szeretné abban, hogy eligazodjanak a csatornák program kavalkádjában: ne csak kapcsolgassanak és háttértévézzenek, ne ragadjanak le véletlenszerűen egy műsornál, de ne is utasítsák el a televíziót. Inkább keressék a számukra érdekes, izgalmas, hasznos tartalmakat, és minél több információt szerezzenek belőle a világról, a tudományról, illetve a kultúráról.
A látogatók eligazodását segíti, hogy a szülők és csemetéik külön-külön oldalon tálalják az információkat, attól függően, hogy „felnőtt fejjel” vagy „gyerekszemmel” szeretnének tájékozódni. A fiatalabbak számára a honlap szerkesztői olyan műsorokból és programokból állítanak össze ajánlatot, amelyek segíthetnek nekik a tanulásban. Emellett számos játékot, tanácsot és hangoskönyveket is találhatnak az érdeklődő gyerekek az oldalon.
A szülőknek szánt felületen szintén megjelennek a gyerekeknek ajánlott televíziós programok, valamint pszichológusok és médiaszakemberek tanácsai segítenek eligazodni abban, hogy a felnőttek hogyan hangolják össze a gyermekeik érdeklődését a hasznos és pozitív televíziós tartalmakkal, anélkül, hogy ők ezt tiltásnak éreznék.
„A tévének igen nagy a szerepe abban, hogy a gyerekek érdeklődését, tudásvágyát ébren tartsa. A játékfilmekből mintát kaphat arra, hogyan kell megtalálni a kiutat reménytelennek látszó helyzetekből, hogy a konfliktusoktól nem kell félni, mert abból tanul az ember, hogy nem mindig a főhősnek (azaz neki magának) lehet csak igaza, hogy a nehézségek elviselése erősebbé tesz bennünket. S ha ráadásul együtt tévézik a család, akkor lehetőség van arra, hogy a látottakról beszélve a gyerek önmagát is jobban megismerje, vagyis tudatos választással a szülő indirekt módon a gyermekét is felelősségre, önismeretre tanítja.” – emelte ki előadásában Rendes Krisztina, gyermek- és ifjúsági klinikai szakpszichológus.
A társadalmi felelősségvállalás közös érdek, és az ennek szellemében megszületett új honlap működtetése is a szereplők összefogásával válhat csak sikeressé. A kezdeményezés nyitott kapukra talált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is, amely a kábelszolgáltatók társadalmi kezdeményezésének szakmai főtámogatója lett.
Szalai Annamária az NMHH elnöke a programot bemutató sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hatóság minden olyan javaslatot támogat, amely segíti a fiatalok eligazodását a digitális univerzum útvesztőiben. Emlékeztetett arra, hogy az NMHH a legnagyobb média- és hírközlési szolgáltatókkal összefogva saját programot (www.h95.hu) is indított, amelynek célja egy interaktív médiaértés-oktató központ létrehozása.
„Azért támogatjuk a Tévézz okosan! programot, mert azt szeretnénk, hogy minél többen legyenek azok, akik azt mondhatják el magukról, hogy ők használják a médiát, és nem a média használja őket.” – tette hozzá az NMHH elnöke.
A Tévézz Okosan! programhoz ugyanakkor már több tévécsatorna, tudományos és civil szervezet is csatlakozott. Csépe Valéria, a MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke az oldal indulását levélben köszöntötte, amelyben kiemeli: „Bár a televíziózás egy kis szelete életünknek, hatása felmérhetetlen. Nem mindegy, tehát hogy a jövő generációja a közvetített üzenetekből mit dolgoz fel, és hogyan fog fel.”
A www.tevezzokosan.hu honlapot a Média Kábel Műhold című szaklap és a Mindennapi Pszichológia magazin kiadója, a Media Connection Kft. működteti.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Invitel: Visszanézhető, megállítható olimpiai közvetítések HD-ben
- Májusban is emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma Magyarországon
- Gyermeknap: Játékosan a biztonságos internetezésről
- Jelentős fejlesztések a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásban
- Speciális SIM-kártyával védhetik meg gyermekeiket a telefonos zaklatástól a szülők
- Márciusban is emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Archív TV a T-Home Interaktív TV szolgáltatásában
- Véget ért az analóg műholdas műsorszórás korszaka Németországban
- Új tévénézési szokások hazánkban
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.