Júliusban is emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma
A gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.), július végén 2,873 millió előfizetést tartottak nyilván.
Júliusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül júliusban 759 ezerről 770 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 68 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 26,6 százalékról 26,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis csökkenés után júliusban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 38,6 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,6 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban 1,880 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,101 millióról 1,110 millióra nőtt.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 28,1 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a DIGI 17 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,6 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 38,4 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: Korszerűbben, jobb minőségben televíziózhatnak a rászorulók
- Országos Interaktív TV-szolgáltatás, különleges olimpiai lehetőségek a T-Home-tól
- Invitel: Visszanézhető, megállítható olimpiai közvetítések HD-ben
- Tudatos televíziós tartalomválasztást segítő honlap: Tévézz okosan!
- Sportos „csomag” az igazi rajongóknak a T-Home-tól
- LG OLED — legnagyobb, legkeskenyebb
- Márciusban is emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Véget ért az analóg műholdas műsorszórás korszaka Németországban
- 3D World: prémium tartalomszolgáltatás az LG-től
- Új tévénézési szokások hazánkban