Kire hagyjuk digitális örökségünk?
Az amerikai kormány jelenleg nem szól bele a digitális örökség kezelésébe, azt az egyes vállalatok szabályzata határozza meg, amelyek nem mindig felelnek meg az egyéni vagy közösségi érdekeknek. A kormánynak elő kellene írni, hogy a közösségi oldalak felhasználói nyilatkozhassanak adataik utóéletéről abban az esetben, ha velük a legrosszabb történne.
Jelenleg nincs semmiféle törvény arra vonatkozóan, hogy mi történik az online életünkkel halálunk után. Bár a szociális oldalak használóinak vannak jogai, haláluk után az oldal készítői szabadon megoszthatják dokumentumaikat, fotóikat, videóikat. Jelenleg egy élő hozzátartozó kérheti az elhunyt adatainak a törlését, de a saját postafiókjának a jövőjéről még senki nem határozhat.
Ezeket a kérdéseket Mazzone a “Facebook Afterlife” (A Facebook utóélete) című írásában elemzi részletesen, de lehet, hogy érdemes akár midenkinek egyénileg is végrendelkezni a jelszavairól, virtuális vagyonáról.
Kapcsolódó cikkek
- Freedom House: Magyarországon biztosított az internet szabadsága
- NMHH: egy év alatt csaknem másfélezer bejelentés érkezett az Internet Hotline-ra
- A legnagyobb orosz internetes keresőoldal is tiltakozik az információs törvény módosítása ellen
- Online lapok zsaroló álriportereit tartóztatták le Kínában
- Telefontrükkös csalás börtönből
- Nincs internetes cenzúra Magyarországon észak-amerikai kutatók szerint
- Támadják a brit kormányt, amiért emaileket és hívásokat akar ellenőrizni
- Tiltakoznak Ausztriában az adatmegőrzési törvény ellen
- Az internet cenzúrázását nehezítené meg az EU Teherán számára
- Hotline: A jogellenes tartalmakról már telefonon is tehetők bejelentések
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.