A felhasználók fele nem ismeri fel az adathalász üzeneteket
Az adathalász üzenetek túlnyomó többsége emailben vagy a közösségi oldalakon keresztül érkezik. Az ok egyszerű: jelenleg ezek a legelterjedtebb kommunikációs eszközök. Ugyanebből a kutatásból kiderült, hogy a számítógép-felhasználók 86 százaléka nézi emailjeit rendszeresen, 73 százalék kommunikál a közösségi oldalakon, 54 százalékuk pedig rendszeresen folytat internetes csevegéseket az okostelefonján keresztül. Azok a kiberbűnözők, akik az adathalászatot az adatlopás eszközeként használják, elsősorban a közösség oldalak fiókjaihoz, az online bank, fizetési szolgáltatások és online áruházak bejelentkezési adataihoz akarnak hozzáférni. A Kaspersky Lab szerint júniusban az ezekhez a szolgáltatásokhoz kapcsolódó adathalász üzenetek 68 százaléka célozta a személyes információkat.
Az eredmények közvetett bizonyítékot jelentenek arra, hogy a tömeges üzenetküldési módszer meghozza a gyümölcsét: az O+K Research kutatásában szereplők fele találkozott már gyanús levelekkel a közösségi oldalakon vagy emailben. A felhasználók 47 százaléka kapott már gyanús linkeket vagy csatolmányokat tartalmazó üzeneteket, 29 százalékuk pedig kapott már egy bank nevében levelet (közösségi oldalon, másik szolgáltató, stb.), amelyben bizalmas információkat kértek tőle.
Továbbá a felhasználók 26 százaléka elismerte, hogy fertőződött már meg a számítógépe egy üzenet mellékletének megnyitása következtében, 13 százalékuk pedig megadta személyes vagy pénzügyi adatait gyanús oldalakon. Éppen ezért ha a hamis vagy fertőzött üzenetek és weboldalak ellen szeretnénk felvenni a harcot, érdemes professzionális megoldásokat választani. Az új Kaspersky Internet Security 2013 beépített részeként a Safe Money technológia segít felismerni és blokkolni azokat az kiberbűnözői technikákat, amelyekkel érzékeny adatokat próbálnak kicsalni, például adathalász weboldalakon, online vásárláshoz vagy banki szolgáltatásokhoz kapcsolódó rosszindulatú programokon keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- E-mailen terjedő átverés a Football EB-hez kapcsolódóan
- Kaspersky Internet Security 2013: továbbfejlesztett védelem a biztonságos fizetésért
- Magyarországon az internetes apróhirdetésekkel elkövetett csalások a gyakoribbak
- Kibertér-konferencia: a magánélet nagyobb védelmére van szükség
- A Fehér Ház elismerte, hogy hackertámadás célpontjává vált
- Magyarországon webáruházat nyitott a Kaspersky Lab
- Konferencia az internetről - Szakértők: fontos a gyermekek oktatása
- Az NMHH elnöke önálló internetes gyermekvédelmi törvényt javasol
- A sci-fik által megjósolt kiberhadviselés valósággá vált
- Új trendek a kiberbűnözésben: elévülnek a hagyományos bűnözési formák
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.