Sokféle ingyenes netes gyermekvédő zár létezik, de kevesen használják
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a gyermekvédő zárak ismertetésével kívánja népszerűsíteni a gyermekeket védő hatékony műszaki megoldások alkalmazását. Ma még sok, ingyenes módszer kihasználatlan.
A hatóság szorosan együttműködik a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületével és más szakmai szervezetekkel, hogy a gyermekvédő zárak ismertsége és elfogadottsága tovább növekedjen. Mindkét intézmény külön oldalt szentel honlapján a téma ismertetésére.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kiemelt céljának tekinti a gyermekek védelmét, és segíti a médiatudatosság növelését a felnőttek és a kiskorúak körében egyaránt. A gyermekvédő zárak népszerűsítése is ebbe a sorba tartozik.
A gyermekvédő zárak használatával egyszerűen megakadályozható, hogy a gyermekek hozzáférjenek a nem nekik szánt tévéműsorokhoz, internetes oldalakhoz. Az összefoglaló a lehetséges műszaki megoldásokat ismerteti, amely a Médiatanács tavaly júniusban közzétett, a médiatörvénnyel összhangban meghozott ajánlásán alapszik.
Kapcsolódó cikkek
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- Az EU 12,4 milliárddal támogatja a nyelvi és informatikai készségfejlesztést
- Infotér - Nélkülözhetetlenek az állami informatikai fejlesztések
- Hogy ki csinálta az internetet? Hát persze, hogy az állam!
- Magyarországon is elkezdődött az elektronikus levéltár megvalósítása
- Több mint 200 millió 3G előfizető Kínában
- Furcsa mobilelvesztési történetek toplistája
- Trendi netrandi: jellemzőbb az online társasági élet, mint a valós
- Szigorodhat a webes gyerekzár az Egyesült Államokban - Készül az új adatvédelmi szabályzat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.