Jövő héten jön az Innovatív BI konferencia
Az üzleti intelligencia továbbra is rohamléptékben fejlődik, egyre újabb és újabb területeken jelennek meg a vállalati döntéshozatalt segítő megoldások. Az analitika élvonalával foglalkozó Innovatív BI konferencia programjában idén a többek között a mobil BI megoldásokról, az adatvizualizáció legjobb gyakorlatáról és a felhőalapú elemzési platformokról lesz szó.
A vizuális analitikától a Facebook elemzésekig
Napjainkra mind a hagyományos IT szállítók (IBM, Oracle, Microsoft, SAP), mind a kifejezetten erre a területre szakosodott BI specialisták (MicroStrategy, QlikView, SAS, Tableau) aktívan fejlesztik és forgalmazzák vizuális analitikát segítő megoldásaikat. A felhasználók kedvencének számít ez a terület, mivel a könnyen használható és látványos szoftverek lehető teszik az üzleti adatok gyors áttekintését és elemzését, méghozzá önállóan, az informatikai terület segítsége nélkül.
Szintén fontos trendnek számít a hagyományos alkalmazási platformokat egyre inkább kiváltó mobil és felhőalapú BI megoldások terjedése, amely részben az adatok elérésében, részben az üzemeltetés és bevezetés hatékonyságában kínálnak új, vonzó alternatívákat.
A gyűjtött és elemzett információk köre is egyre bővül, a hagyományos tranzakciók mellett egyre gyakoribb az ügyfelek viselkedési adatainak és véleményének elemzése. Akár a céges weboldal forgalmának elemzéséről, akár a Facebook vagy Twitter adatairól van szó, az új adatforrások új döntési szempontokat nyújtanak a vállalatoknak.
A konferencia programjában több szállító is bemutatja a fenti problémákra kínált innovatív megoldásait, és néhány felhasználói esettanulmány is ismertetésre kerül.
Sikertényezők a BI-ban
A technológiai újdonságok mellett az idei konferencia komoly hangsúlyt fektet az üzleti intelligencia alkalmazásainak sikertényezőire is. Hiszen nem sokat érnek a legkorszerűbb szoftverek sen, ha a bevezetés maga nehézségekkel küszködik.
Az egyik fontos sikertényező a belső marketing, azaz a vállalati adattárház és BI rendszer népszerűsítése a felhasználók körében. Nem szabad tétlenül várni, hogy a potenciális célközönség majd magától, mindenféle támogatás nélkül elkezdi használni a döntéstámogató eszközöket. De az is fontos, hogy nem keletkezzenek a felhasználói oldalon irreálisan magas, a valóságban nem teljesíthető elvárások.
A másik érdekes szempont az informatika világában jól ismert „Venni vagy építeni?” kérdés. A BI rendszerek egyre szélesebb körű elterjedésével sok vállalatnál felmerül, hogy részben vagy egészben belső erőforrásokra támaszkodva végezze a fejlesztéseket.
A BI sikertényezőivel foglalkozó szekcióban többek között a K&H Bank, a Morgan Stanley, a Prezi.com és a KSH részéről fognak előadások elhangzani.
Innovatív BI konferencia
2012. november 19-20.
Hotel Mercure Buda
Kapcsolódó cikkek
- Kibertér Konferencia - Erőmérő műszer, fordítóalkalmazás, hatékonyságnövelő projekt a három nyertes innováció
- A Sharp 100 év innovációját ünnepelte az 2012-es IFA kiállításon
- SAP-technológiát használ az NBA
- A legtöbb vállalat szerint a hagyományos analitikai szoftverek drágák és nehézkesek
- Jól szerepelnek az SAP termékei a független felmérésekben
- Hódít az üzleti intelligencia
- SAP szoftverekre is pályázhatnak a civil szervezetek
- Az LG Optimus 3D a leginnovatívabb mobilkészülék 2011-ben
- Szenzorok a testen – lezárult a 2009-ben indított All-Fitt projekt
- Mobil BI, közösségi médiaelemzés - új területek az üzleti analitikában