A Való Világ, az Olimpia és a Megasztár az idei magyar "Google-slágerek"
A Való Világ, az Olimpia, a Megasztár és a bérkalkulátor vezeti idén a Google magyar keresési toplistáit, amelyekből kiderül, hogy kik, milyen ügyek, botrányok és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2012-ben.
Tíz év alatt 450 milliárd különböző kifejezésre kerestek rá az emberek világszerte a Google-keresőben. Ma már naponta több milliárd keresést indítanak az oldalon, de így is száz keresésből átlagosan 16 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett rá - hangzott el a sajtótájékoztatón.
Schuster Richárd közlése szerint a népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy bonyolultabb statisztikai módszer révén az év "slágereit" is számba veszi. Ehhez a "megugrott" kereséseket szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben nőtt a keresések száma, és nem csupán egyetlen napra, hétre, hanem huzamosabb időre fennmaradt a keresési mennyiség.
A tavalyiakhoz képest legnagyobb szaporodást elkönyvelő hazai keresőszavak - a kategóriákat összesítve - a Való Világ 5, az Olimpia 2012, a Megasztár és a bérkalkulátor 2012 voltak. A hazai és külföldi hírességek, valamint sportolók esetében a megugrott keresési toplistát VV Vera vezeti, utána Felix Baumgartner, majd Jakabos Zsuzsanna következik a sorban.
A belföldi hírek esetében Bándy Kata, a külföldi híreknél Amanda Todd, a politikusoknál Gyurcsány Ferenc, a mindennapi ügyek toplistáján a bérkalkulátor, zene kategóriában a Psy: Gangnam Style, az online szórakozás kategóriában pedig a Dumaragu lett a leginkább megugrott keresés. A legtöbbször keresett tévéműsor címével a Megasztár, a legtöbbször keresett magyar hírességével pedig Fluor büszkélkedhet, míg a magyar hírességek közül a legnagyobb ugrást VV Vera produkálta.
Az élet nagy kérdései közül a foghullásra és a "mi a szerelemre" kerestek rá a legtöbbször a hazai felhasználók. A hogyan? kezdetű kérdések közül pedig a Hogyan kell smárolni?, míg a mémek kategóriájában a Hummer lett a leginkább megugrott keresés. A Google az egész világra vonatkozó 2012-es keresési toplistáját december 12-én, New York-ban mutatja be.
Polyák Balázs, a Google Magyarország piaci elemzője elmondta, hogy Magyarországon jelenleg 4,7 millióan vannak, akik 15 évnél idősebbek, és havonta legalább egy órát interneteznek. A felhasználók 96 százaléka rendszeresen használ valamilyen keresőmotort. Összességében növekedett a speciális keresések száma Magyarországon, változott a keresés helye (okostelefon, táblagép), heti dinamikája, valamint a módja is (például a hangalapú keresési funkció révén).
Kapcsolódó cikkek
- Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait
- Jön a nézőjét "néző" televízió
- Csaknem ötven ország szövetkezik a gyerekek internetes szexuális zaklatása ellen
- Magyar nyelvű tanulmány közösségi oldalak akadálymentesítéséről fogyatékkal élők számára
- Adatgyárak füstjétől bűzlik az internet - Hozhatnak-e enyhülést a felhők?
- Akár postacímként is szolgálhat a Facebook vagy Twitter profil
- Okostelefonnal az ünnepi díszkivilágítású Budapestért
- Akinek mobilja van, valóban tagja a netközösségnek?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.