NMHH: cél a mobilpiaci verseny élénkítése
Az ország XXI. századi versenyképessége a digitális gazdaság fejlődésén múlik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éppen ezért teremtett olyan szabályozási környezetet, amely lehetővé teszi a fejlődést a hazai mobilpiac számára is. A hatóság célja most is az, hogy a társadalom és a vállalkozások lehető legszélesebb rétegei számára tegye hozzáférhetővé a mobilszolgáltatások nyújtotta előnyöket.
A verseny élénkítése azért is fontos célkitűzés, mert a külföldi példák is azt mutatják, hogy egy ország gazdasági fejlődését az szolgálja, ha a mobilinternet a teljes lakosság és valamennyi vállalkozás számára hozzáférhetővé válik, a mobilpiacon pedig elérhető áron kaphatók az ehhez kapcsolódó szolgáltatások. A hatóság versenyképesség szempontjából folyamatosan nyomon követi a trendeket és a napokban önálló honlapot is indít, hogy a lakosság is tájékozódhasson a telekommunikációs piacon végbemenő, a magánembereket érintő folyamatokról.
Mindezek érdekében az NMHH olyan szabályozási környezetet alakított ki az elmúlt évek során, amely előmozdítja az átlátható módon működő telekommunikációs szektor fejlődését és versenyképességét. Ebben fontos előrelépés volt, hogy a hatóság közzétette spektrumértékesítési stratégiáját, a frekvenciafelosztásról szóló rendelete pedig valamennyi modern technológia alkalmazására megnyitotta az értékesíteni kívánt mobilfrekvenciákat. Ezzel párhuzamosan az NMHH lebontotta az akadályokat új beruházások elől úgy, hogy a szolgáltatókat terhelő frekvenciadíjat függetlenné tette a hálózaton végrehajtott fejlesztéseiktől. Korábban minden fejlesztés után nőtt a fizetendő használati díj.
Az NMHH nem csupán a szabályozói eszközök alkalmazását, hanem a partneri együttműködést is fontosnak tartja a telekommunikációs szektor valamennyi hazai és nemzetközi szereplőjével annak érdekében, hogy a lakosság és az ország számára előnyös folyamatokat elindítsa a telekommunikációs piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Frekvenciaárverés - Hatályon kívül helyezte az NMHH határozatait a Kúria
- Frekvenciaárverés - Hatályon kívül helyezte az NMHH határozatait a Kúria
- Új mobilszolgáltató léphet a szlovák piacra
- Új mobilszolgáltató léphet a szlovák piacra
- Tizenkilenc kattintással összekapcsolható bármely két oldal az interneten
- Tizenkilenc kattintással összekapcsolható bármely két oldal az interneten
- Félnek a mikroblogok erejétől a kínai hivatalnokok
- Félnek a mikroblogok erejétől a kínai hivatalnokok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.