Hongkongi kutatók szerint a véltnél kisebb a súlya a "kínai Twitternek"
A meglepő jelentés készítői 30 ezer véletlenszerűen kiválasztott felhasználó mikroblog-bejegyzéseit elemezték. A kutatás során kiderült: a megfigyeltek több mint fele, mintegy 57 százalék egyáltalán nem posztolt mikroblogoldalán, ami vagy inaktív felhasználót vagy a marketingcégek által kreált, fiktív fiókokat sejtet.
A jelentés által felfedett aktivitási rátát a Sina által múlt év végén közzétett statisztikákra kivetítve kiderül: az 503 millió regisztrált felhasználóból csupán kevesebb, mint 220 millió körül alakul a valóságban is aktív mikroblogolók száma, heti rendszerességgel pedig alig 30 millió ember közöl bármit is a közösségi platformon. Ez az adat jelentősen csökkenti a Sina közvéleményt befolyásoló erejét, amit sokan meghatározó véleményformálóként és a kínai demokrácia első számú tereként könyvelnek el.
A kutatás készítői azt is kiemelik: az adatokat 2012 első felében gyűjtötték, azóta pedig a központi vezetés a korábbinál is szigorúbb szabályozásokat vezetett be. Minden új Sina-tagnak például saját névvel való regisztrálást tettek kötelezővé, a mikroblog cenzúrázását pedig a korábbihoz képest megerősítették. A változások a korábban gyakran posztolók aktivitását is visszavethették - sugallják a jelentés készítői.
Kapcsolódó cikkek
- Peking hajlandó tárgyalni a hackertámadásokról Washingtonnal
- Blogot és országot cserélnek egy nemzetközi blogverseny győztesei
- Több ezren cenzúrázzák a "kínai Twittert"
- Peking: a kínai védelmi tárcát érő hackertámadások kétharmada amerikai
- Félnek a mikroblogok erejétől a kínai hivatalnokok
- Az online játékfüggőség tüneteinek azonosítására törekszenek Kínában
- Az interneten becsmérlik a nagy kínai tűzfal atyját a kínai mikroblogolók
- Peking: Amerikából érkezik a Kína elleni hackertámadások többsége
- Kína 100 PFLOPS teljesítményű hibrid szuperszámítógépet épít
- Peking visszautasítja a hackertámadások amerikai vádját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.