Webre vágják a világot?

Egy nehézsúlyú tartalomszolgáltató

2000. szeptember 15. 06:54
A PSINet részéről végül is nem meglepő, a Wallis Rt. részéről talán egy picit az, hogy igent mondott a webre, de hát a 16 millió dolláros alaptőkéjű Webigen Rt. megalakításakor éppen a hagyományos gazdaságot képviselő többségi tulajdonos Wallis Rt. képviselőjének szájából hangzott el az az Andy Grove-idézet, amely szerint nem az a kérdés, hogy öt év múlva melyik cég foglalkozik az internettel, hanem az, hogy amelyik nem teszi, lesz-e még...
Nem akármilyen részvénytársaságot alapított a Wallis Rt. a PSINettel: mind tőkeerőben, mind szakemberállományban a cég alkalmasnak tűni arra, hogy - kitűzött céljának megfelelően - a 2001. év végére Közép-Európa piacvezető B2B (azaz business to business) szolgáltatója legyen.

Az új cég elődjei a gazdaság különböző területein szereztek tapasztalatokat, s ezek alapján testre szabott megoldásokat tudnak nyújtani kezdetben a hazai, majd később a kelet-európai vállalatoknak. A tulajdonosok által a "házasságba vitt" Elender Webstúdió és az Elender Online az alkalmazásfejlesztés és tartalomszolgáltatás, míg a Wallis "hozománya", a Land Walking és az MTM Call Center a kommunikációs szolgáltatások szakértelmét adja az új vállalkozáshoz.

A Webigen operatív vezetőségében ötvöződnek a pénzvilág, az informatika és a kommunikációs szolgáltatások területének tapasztalatai. Az igazgatóságban helyet foglalnak az alapítók legfelsőbb vezetői is: Kóka János és Bajnai Gordon. A vezérigazgató, Báthory Balázs többéves tőzsdei, értékesítői, befektető és banki vezetői tapasztalattal rendelkezik, csakúgy, mint a pénzügyi és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes, Ormosy Gábor, aki levezényelte egyebek közt a VICO médiabirodalom eladását. E páros kiválasztása önmagában is mutatja, hogy itt egy olyan cég épül, amely a tőkepiac aktív szereplője kíván lenni, s miként azt Báthory Balázs a sajtótájékoztatón elmondta, olyan megbízható vállalatot kívánnak felépíteni, amely nem egyszer, hanem többször is tud részvénykibocsátással tőkét bevonni. Vezérigazgató-helyettesként, illetve igazgatóként megy át az új céghez az Elendertől Martin-Kovács Miklós és Zsolnai Gábor is, az előbbi az Elender Online tartalomigazgatója volt (a Magyar Rádiónál eltöltött évei után), az utóbbi előbb a Sulinet projektet, majd különféle tartalomfejlesztési témákat irányított. Ahogy Martin-Kovács Miklós az EOL-lal, úgy Gábor Iván a Land Walking reklámügynökséggel együtt került az új cégbe, szintén vezérigazgató-helyettesként. Az alkalmazásfejlesztési területet Baráth Gábor igazgatja majd, aki előbb projektvezetőként, később a webstúdió vezetőjeként dolgozott az Elendernél.

Az új cég négy üzletága: B2B-projektek és -vállalkozások, új médiaszolgáltatás és -fejlesztés, kommunikációs ügynökség és alkalmazásfejlesztés.

A Webigen üzleti (business to business) modelleket fejlesztő és támogató megoldásokat kínál, amelyek hatékonyabbá és gazdaságosabbá teszik a vállalatokon belüli és a vállalatok közötti termék- és szolgáltatásforgalmat. Ügyfelei és saját kezdeményezésében pedig internet alapú vertikális közösségeket (pl. e-tőzsdéket) kíván kialakítani és működtetni a cég. A Webigen tervei szerint ezek a vállalkozások már indulásuktól kezdve alkalmasak lesznek arra, hogy az adott üzletágban regionális vezető szerepet töltsenek be.

A vállalat tartalomszolgáltató tevékenységét is a teljes körűség jellemzi: a vállalaton belül e részlegben dolgozik tovább a napi 6-10 000 látogatót fogadó EOL.hu honlap szerkesztősége, amely saját összeállítású tartalmat szolgáltat. A formájában és tartalmában is megújuló portál a jövőben kibővülő szerkesztőségi gárdával folytatja munkáját. A közeljövőben itt készülnek majd a tervekben szereplő új, saját tartalommal jelentkező weboldalak is. Hagyományos (offline) média internetes (online) megjelenését teszi lehetővé közös vállalkozások formájában, hogy a meglévő tartalom új elemekkel kiegészülve a hálón is hozzáférhető legyen.

A Webigen kommunikációs ügynökségének erőssége, hogy képes átfogó kommunikációs kampányok tervezésére és kivitelezésére, mivel egyforma háttérrel és jártassággal rendelkezik a klasszikus (offline), illetve az internetes (online) megjelenések területén. Az ügynökség nem nulláról indul: a Land Walking Kft. 1997-ben jött létre a Land televízió-stúdió, illetve a Walking 34' reklámügynökség egyesülésével. A reklámügynökség főleg klasszikus reklámkampányok kivitelezésével foglalkozott, ez az egyesülés során kiegészül az Elender Online reklámértékesítési szaktudásával. A Land Walking független médiaügynökség, ami azt jelenti, hogy a cég önállóan végzi médiatervezési és -vásárlási tevékenységét, rendelkezvén az ehhez szükséges technikai és személyi feltételekkel. Referenciaköre imponáló: olyan partnerek hosszú távú bizalmát érdemelte ki, mint az OTP Bank, az Aral Hungária, a Rover és a Hajdú-Bét Rt.

Ugyanehhez az ágazathoz kerül az 1998 februárjában alapított MTM Kft. a Call Centerrel. A telemarketing és internetes callcenter-tevékenységek továbbfejlesztésével e-CRM szolgáltatás indul.

Az Elender Webstúdió az elsők között kezdte el Magyarországon a webes alkalmazásfejlesztési munkát. A Webstúdió biztosítja az elengedhetetlen technikai hátteret a Webigen B2B-projektjeinek megvalósításához. Ezenkívül a grafikusokból és programozókból álló, összeszokott csapat testre szabott, kreatív fejlesztéseket készít önálló megbízások alapján ügyfelei számára.

Az összállítás részei még a Monitor a "Big",a "Működő üzleti modell kell" és a "A titokzatos harmadik" című írások.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01