Menesztették a Der Spiegel és a Spiegel Online főszerkesztőit
Új főszerkesztő kinevezéséig két főszerkesztő-helyettes irányítja a munkát a nemzetközi tekintélyű hamburgi hetilapnál. A két menesztett újságíró több mint 20 éve dolgozik a Spiegel-csoportnál. Főszerkesztőnek 2008-ban nevezték ki őket. A nyomtatott és az online kiadás vezetését 2011-ben választották szét.
Ove Saffe, a kiadóvállalat ügyvezetője közleményében kiváló újságírónak nevezte a menesztett főszerkesztőket, kiemelve, hogy a cégnél töltött évek alatt kreativitásról és vezetői képességről tettek tanúbizonyságot, és nagyban hozzájárultak a hírmagazin és a piacvezető hírportál fejlődéséhez.
A Spiegel Online a Bild című bulvárlap online kiadását leszámítva a legolvasottabb német hírportál, a Der Spiegel pedig a legnépszerűbb német hírmagazin, annak ellenére is, hogy példányszáma 2009 óta egymillióról 900 ezerre csökkent.
A német sajtó belső ügyeit ismerők napok óta tényként kezelik, hogy a két főszerkesztőt hamarosan leváltják, mert a Hamburger Abendblatt című lap pénteken közölt egy cikket, amely szerint Mascolónak és Blumencronnak "mennie kell", és ezt a kiadó ugyan spekulációnak minősítette, de nem állt ki a két főszerkesztő mellett. A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) például már a keddi számában részletesen beszámolt a Spiegelnél kialakult válságról, méltatlan eljárásnak nevezve, hogy a kiadó három napja nem képes világos nyilatkozattal véget vetni a pletykáknak.
A FAZ, valamint a Süddeutsche Zeitung és számos további forrás szerint elsősorban a nyomtatott kiadás példányszámának csökkenése és a Spiegel Online fizetős hírportállá alakításának ügye vezetett konfliktushoz a két főszerkesztő, illetve a főszerkesztők és a kiadó vezetése között.
A FAZ szerint arról már határoztak, hogy a Spiegel Online ingyenessége megszűnik, abban viszont nem sikerült megállapodni, hogy pontosan milyen fizetős rendszert vezessenek be. A frankfurti lap szerint a válságért a kiadó döntésképtelen vezetősége a felelős, amely újságírókon veri el a port olyan ügyek miatt, amelyeket pénzügyi és marketing szakembereknek kellene megoldaniuk. Szélesebb összefüggésben pedig a Der Spiegel válsága azt a tanácstalanságot mutatja, amely a nyomtatott sajtó visszaszorulása és az online tartalomszolgáltatás igazán hatékony üzleti modelljének hiánya miatt alakult ki a lapkiadói szakmában.
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Kerekasztal-beszélgetés az etikus újságírásról a digitális korban
- Újabb 1,7 millió amerikai diplomáciai iratot tett közzé a WikiLeaks
- Kézben hordott hirdetések – XIII. Mfor Marketing Konferencia
- K-Lite Mega Codec Pack 9.80
- Blogot és országot cserélnek egy nemzetközi blogverseny győztesei
- ConnectMedia: új üzleti digitális médiaszolgáltatás
- Felfedi a plagizálást a Copyfinder
- Népszerű a Sony ingyenes tartalomszolgáltatása
- Mesekönyvvé változtatja a nyomtatott újságot egy japán lap okostelefon-alkalmazása