Informatikai szakmákat népszerűsít a nők körében a Cisco
A nemzetközi "Lányok az informatikában" (Girls in ICT Day) kezdeményezés keretében rendezett nyílt nappal igyekszik kedvet csinálni informatikai szakmákhoz egyetemi hallgató és pályakezdő nőknek a Cisco.
Az információ és kommunikációtechnológiai (IKT) szektor az utóbbi évtizedekben világszerte jelentős növekedést ért el, az alkalmazottak nemek szerinti megoszlása azonban nem alakult kiegyenlítetten.
A nők jelenléte az informatikai iparágban, főként a vezető beosztásokban, jelentősen elmarad a férfiakétól, így az IKT szektort még mindig a férfiak uralják. Az OECD országaiban az informatikai szakembereknek kevesebb mint 20 százaléka nő, a Fortune 500 listán szereplő vállalatok női vezetőinek aránya pedig mindössze 3 százalék.
Az amerikai IDC számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat tanulmánya szerint 2015-re a munkahelyek mintegy 90 százaléka igényel majd valamilyen szintű informatikai és technológiai tudást. Emellett számos, ma még nem is létező szakma születésével lehet számolni. Ezért is kiemelten fontos feladat felkelteni a modern technológiák iránti érdeklődést a jövő munkavállalói körében.
Az EU becslése szerint a 27 tagállamban konzervatív növekedési előrejelzés mellett is előreláthatólag 700 ezer, világszerte pedig közel 2 millió új munkahely létesül a számítástechnika területén.
Továbbra sem növekszik azonban a technológiai területen tanulmányokat kezdő nők száma, pedig az informatikai területen kínált állások többsége átlagon felüli fizetést, rugalmas munkaidőt és szakmai sikerélményeket kínálna számukra. Egy magyarországi álláskereső portál szerint az informatikai ágazatban a bruttó átlagkereset csaknem 30 százalékkal haladja meg a nemzetgazdasági átlagot.
Az informatikai szakma az átlagnál lényegesen nagyobb lehetőséget biztosít az otthoni munkára, távmunkára, részmunkára, az atipikus foglalkoztatásra és a gyors munkaerő-piaci reintegrációra, így gyermekvállaláskor sem szakad meg a kapcsolat a foglalkoztatóval - érvel a pálya választása mellett a cég.
A "Lányok az informatikában" nyílt napon, április 25-én a Cisco irodáiban a diákok és pályakezdők az IKT szerepéről, a szektor által kínált különféle karrierlehetőségekről kapnak széleskörű tájékoztatást - írja a Cisco MTI-hez eljuttatott közleménye.
Kapcsolódó cikkek
- Máshogyan, másra használják mobiljukat a hölgyek
- Stratégiai prioritás lesz a Big Data a következő öt évben
- Cisco: okostelefonok világából ismert újdonságok a vállalati kommunikációban
- Megújuló informatikai hálózat a Fővárosi Vízműveknél
- Magyarországon is beköszöntött a BYOD-korszak
- Napi 428 ezer megbeszélés a világ vezető webes csoportmunka felületén
- A legális és tömegesen látogatott oldalak a legveszélyeztetettebbek
- A nők aktívabb okostelefonhasználók
- Egy lépéssel az energiaköltségek előtt
- Virtuális próbafülke és egyéb digitális hatások a vásárlásra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.