5 éves az App Store
Ma (szerdán) ünnepli hivatalosan 5. születésnapját az Apple saját online áruháza, az App Store, melynek alkalmából ingyenes applikációkkal kedveskednek a felhasználóknak.
Az App Store definiálta számunkra a letöltés fogalmát okostelefonokra, hiszen hasonló jellegű áruház előtte nem létezett. Mindennek már 5 éve. Az Android Marketként induló Google Play még csak októberben ünnepli majd félévtizedes évfordulóját.
Sajnos azonban hiába az elsőség, a Google Playnek már sikerült lenyomnia vetélytársát, bár a lehengerlő számok terén bizonyított már többször is az App Store. Nemrég például elérte a letöltött appok száma az 50 milliárdot – a tavalyihoz képest duplázott –, és már több mint 900 ezer program érhető el (kezdetben mindössze 500 applikáció volt).
Az adatok szerint a felhasználók percenként 800 alkalmazást töltenek le, havonta pedig az 1 milliárdot is eléri a számuk. Mi sem bizonyítja az App Store népszerűségét, hogy induláskor, az első három napban már 10 millió letöltést tudtak generálni az 500-as kínálattal.
Viszont a konkurencia ott lapul „minden bokorban”, hiszen a legtöbb platformnak van már saját alkalmazásboltja (Google Play, Windows Phone Store, Blackberry App World, Playstation store). Így folyamatosan fejlődnie kell ahhoz, hogy a felhasználók „platformhűek” legyenek.
E jeles napot kihasználva az Apple jövő hétig öt játékot és alkalmazást kínál ingyen iPhone, iPad és iPod touch felhasználóinak. Az ajánlatok között van az Infinity Blade 2 is, amelynek normál ára 4,99 font, és a Where’s my Water?, Traktor Dj, Day One és a Tiny Wings is.
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Az Apple és a Samsung szomszédok lesznek
- HERE Drive+ navigáció minden Windows Phone 8 készülékre
- iOS 7 beta 3 fejlesztőknek
- Magyar fejlesztésű androidos nyomkövető alkalmazás
- Újabb szabadalmi perbe futott bele az Apple Kínában
- Irodapiaci mobilalkalmazás iPhone-ra és Androidra
- Minőségi hazai appok a Windows 8 Áruházban
- Mobilalkalmazással az EFOTT-ra
- Megnőtt a kereslet a mobilalkalmazás-fejlesztők iránt
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.