A magyar internetezők nem nagyon szeretnek sportolni
A magyar internetezők mindössze 38 százaléka sportol valamit - derül ki a Kutatópont legfrissebb internetes felmérésből. Az 1000 ember megkérdezése alapján készített reprezentatív online kutatás eredményei szerint a fiatalabbak inkább futni, míg az idősek kerékpározni szeretnek.
A nem sportolók 39 százaléka időhiány, 34 százaléka az elhatározás hiánya miatt nem kezd mozogni, 33 százalék viszont bevallottan túlságosan lusta. A leggyakrabban említett kifogások közé tartozott még a fáradtság és az anyagi okok. Sportolási lehetőségeivel csak a válaszadók 10 százaléka elégedett teljes mértékben.
Míg a 18-29 évesek 41 százaléka jelölte meg az elhatározás hiányát, addig a legidősebb korcsoport, az 50-69 évesek csak 24 százaléka nyilatkozta ugyanezt.
A sportolók körében az öt főbb motivációs tényező, az egészség, az edzettség, a jó közérzet, az örömszerzés és a jó kinézet volt. A 18-24 év közöttiek 75 százaléka tekintette a sportot az egészségmegőrzés eszközének, míg a középkorúak inkább a jó közérzetet említették legmeghatározóbb tényezőként.
A férfiak az egészséget, a nők viszont a közérzet javítását említették első helyen. A nők csupán 7-8 százaléka volt elégedett a közérzetével, egészségi állapotával, külsejével és edzettségi szintjével, míg a férfiaknál ugyanez az arány közel kétszer akkora: 13 százalék volt.
Míg a nőknek csak 1 százaléka sportol versenyszerűen, addig a férfiaknak ez az arány eléri a 7 százalékot. A férfiak12 százaléka volt teljesen elégedett a sportolási lehetőségeivel, a nőknek csak 8 százaléka.
A sportoló internetezők 3 százaléka sportol ritkábban, mint hetente, viszont legtöbben hetente többször is mozognak. A fiatalabbak 22 százaléka mozog mindennap, míg a 40-49 éves kor közöttieknek 34, az 50- 69 év közöttieknek pedig már 46 százaléka.
A sportolók 58 százaléka a kerékpározást választja, míg 41 százalékuk inkább fut. Emellett sokan végeznek még otthoni gyakorlatokat is, ezt a megkérdezettek 29 százaléka említette.
A felmérés szerint diplomások 50 százaléka sportol, míg az alacsonyabb iskolai végzettségűek tekintetében ez az arány csak 33-37 százalék. A diplomásoknak ugyanakkor csak 17 százaléka sportol mindennap, míg az alacsonyabb iskolai végzettségűek ezt rendszeresebben teszik.
A Budapesten élők 46 százalék mozog és ők elégedettek leginkább a sportolási lehetőségeikkel. Itt végeznek legtöbben valamiféle küzdősportot, fitneszt, tornát, úszást, műugrást, szinkronúszást is, hisz valószínű ezekhez a fővárosban adottak legjobban a feltételek - írja a felméréséről szóló közleményében a Kutatópont.
Kapcsolódó cikkek
- Száz éve elesett 230 ezer brit katona búcsúleveleit teszik közzé a neten
- Rájár a rúd a rémhírterjesztő kínai bloggerekre
- Okostelefonon a legfontosabb budaörsi információk
- Zuckerberg: Internetet mindenkinek!
- Ázsiában a tajvaniak ragaszkodnak leginkább az okostelefonjukhoz
- Megújította az utastájékoztatást a Vértes Volán
- A videojátékok felelős használatában segíti a szülőket egy új honlap
- A rendetlen íróasztal kreatívabbá tesz egy amerikai kutatás szerint
- Interaktív tájékoztatórendszer készült a Szegedi Vadaspark látogatói számára
- Közösségi oldalak: Ha nyár, akkor betörés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.