A magyar internetezők nem nagyon szeretnek sportolni
A magyar internetezők mindössze 38 százaléka sportol valamit - derül ki a Kutatópont legfrissebb internetes felmérésből. Az 1000 ember megkérdezése alapján készített reprezentatív online kutatás eredményei szerint a fiatalabbak inkább futni, míg az idősek kerékpározni szeretnek.
A nem sportolók 39 százaléka időhiány, 34 százaléka az elhatározás hiánya miatt nem kezd mozogni, 33 százalék viszont bevallottan túlságosan lusta. A leggyakrabban említett kifogások közé tartozott még a fáradtság és az anyagi okok. Sportolási lehetőségeivel csak a válaszadók 10 százaléka elégedett teljes mértékben.
Míg a 18-29 évesek 41 százaléka jelölte meg az elhatározás hiányát, addig a legidősebb korcsoport, az 50-69 évesek csak 24 százaléka nyilatkozta ugyanezt.
A sportolók körében az öt főbb motivációs tényező, az egészség, az edzettség, a jó közérzet, az örömszerzés és a jó kinézet volt. A 18-24 év közöttiek 75 százaléka tekintette a sportot az egészségmegőrzés eszközének, míg a középkorúak inkább a jó közérzetet említették legmeghatározóbb tényezőként.
A férfiak az egészséget, a nők viszont a közérzet javítását említették első helyen. A nők csupán 7-8 százaléka volt elégedett a közérzetével, egészségi állapotával, külsejével és edzettségi szintjével, míg a férfiaknál ugyanez az arány közel kétszer akkora: 13 százalék volt.
Míg a nőknek csak 1 százaléka sportol versenyszerűen, addig a férfiaknak ez az arány eléri a 7 százalékot. A férfiak12 százaléka volt teljesen elégedett a sportolási lehetőségeivel, a nőknek csak 8 százaléka.
A sportoló internetezők 3 százaléka sportol ritkábban, mint hetente, viszont legtöbben hetente többször is mozognak. A fiatalabbak 22 százaléka mozog mindennap, míg a 40-49 éves kor közöttieknek 34, az 50- 69 év közöttieknek pedig már 46 százaléka.
A sportolók 58 százaléka a kerékpározást választja, míg 41 százalékuk inkább fut. Emellett sokan végeznek még otthoni gyakorlatokat is, ezt a megkérdezettek 29 százaléka említette.
A felmérés szerint diplomások 50 százaléka sportol, míg az alacsonyabb iskolai végzettségűek tekintetében ez az arány csak 33-37 százalék. A diplomásoknak ugyanakkor csak 17 százaléka sportol mindennap, míg az alacsonyabb iskolai végzettségűek ezt rendszeresebben teszik.
A Budapesten élők 46 százalék mozog és ők elégedettek leginkább a sportolási lehetőségeikkel. Itt végeznek legtöbben valamiféle küzdősportot, fitneszt, tornát, úszást, műugrást, szinkronúszást is, hisz valószínű ezekhez a fővárosban adottak legjobban a feltételek - írja a felméréséről szóló közleményében a Kutatópont.
Kapcsolódó cikkek
- Száz éve elesett 230 ezer brit katona búcsúleveleit teszik közzé a neten
- Rájár a rúd a rémhírterjesztő kínai bloggerekre
- Okostelefonon a legfontosabb budaörsi információk
- Zuckerberg: Internetet mindenkinek!
- Ázsiában a tajvaniak ragaszkodnak leginkább az okostelefonjukhoz
- Megújította az utastájékoztatást a Vértes Volán
- A videojátékok felelős használatában segíti a szülőket egy új honlap
- A rendetlen íróasztal kreatívabbá tesz egy amerikai kutatás szerint
- Interaktív tájékoztatórendszer készült a Szegedi Vadaspark látogatói számára
- Közösségi oldalak: Ha nyár, akkor betörés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.