A bizalom az alapja a használt mobilok piacának
A használt mobiltelefonok piaca egy növekvő bevételforrás lehetne az iparági szereplők számára. Ehhez meg kellene nyerni a fogyasztók bizalmát, és meggyőzni őket, hogy érdemes szakértő kezekbe adniuk a használt készülékeket. A Blancco elemzése a használt mobiltelefonok piacáról.
Az IDC előrejelzése szerint a használt mobiltelefonok piaca 52,7 milliárd dollárra bővül 2022-re. A folyamatot gyorsítja az 5G technológia kereskedelmi megjelenése, melynek során a mobilszolgáltatók és a készülékgyártók telefon-visszavásárlási programok indításával ösztönözhetik majd a készülékcserét.
Az 5G elindítása nagy befektetést igényel a szolgáltatók részéről, viszont ezalatt folyamatosan csökkenek a hagyományos hang- és adatszolgáltatási bevételeik. A két jelenség találkozásánál így komoly szegmenssé nőheti ki magát a használt mobiltelefonok piaca, amely új bevételi forrást jelenthet számukra.
Kihagyott lehetőség
Ahogy a telefonok átlagos értéke növekszik, a fogyasztók egyre több pénzt kaphatnak vissza régi mobiljukért is. Jelenleg egy használt készülék átlagosan 157 dollárt ér, de ez az érték az IDC becslése szerint 180 dollárra nő 2022-re. A használt mobiltelefonok piaca azonban még gyermekcipőben jár. A Blancco nemzetközi kutatása szerint a megkérdezettek 58 százaléka nem cseréli be régi készülékét, amikor újat vásárolt. Ez az arány meglepően magas Németországban (79 százalék), míg például az árérzékenyebb Indiában csupán 32 százalék.
A Blancco azt is megvizsgálta, hogy a vásárlók miért nem szokták beszámíttatni a régi készülékeiket. Az esetek közel felében (42 százalék) ezt nem ajánlották fel számukra, vagyis a szolgáltatók kihagyták ezt a lehetőséget. Az esetek 37 százalékában viszont inkább az egyik családtagnak adták tovább a használt készüléket.
Szigorúbb ellenőrzés kellene
A kutatás azt is körbejárta, hogy a vásárlókat mennyire érdeklik az adatvédelmi kérdések, és a válaszokból az derült ki, hogy a kétharmadukat nagyon is. A mobiltelefon-előfizetők egynegyedét pedig olyan szinten zavarja ez a kérdés, hogy inkább el sem adja használt készülékét.
Ha hozzátesszük, hogy ez a prémium szegmensre igaz a leginkább, akkor úgy is fogalmazhatunk, hogy egy tudatos ügyfél inkább bevállal egy 100 ezer forintos bukást, mint hogy hagyja, hogy más kezekbe kerüljön nagy értékű használt készüléke, és vele az adatai.
Ugyanakkor a vásárlók csaknem kétharmada azt is jelezte, hogy amennyiben a szolgáltatók szigorúbb ellenőrzési megoldásokat alakítanának ki, és garantálnák az adatok törlését, akkor szívesen beszámíttatnák használt telefonjaikat egy új készülék vásárlásakor. Ehhez a szolgáltatóknak olyan rendszert kellene bevezetniük, amely felülírással garantálja minden személyes és vállalati adat törlését, és az adattörlés eredményét jegyzőkönyvben is tanúsítja.
A Blancco kutatása szerint egyébként a fogyasztók bizalmának megnyerése a legfontosabb kérdés a használt mobileszközök piacán. Ha kiderülne, hogy egy szolgáltató vagy kereskedő a készüléken maradt adatokkal együtt értékesíti tovább a telefont, akkor a megkérdezettek több mint fele soha nem fordulna újra az adott szolgáltatóhoz, egyharmaduk pedig másoknak is elmondaná, hogy az adott cégben nem lehet megbízni.
Kapcsolódó cikkek
- Vezet a Telekom az online értékesített mobiltelefonok és tabletek piacán
- A digitális kor ittas vezetése a vezetés közbeni mobilozás
- GSM – Generációk Saját Mobiljai
- Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást
- Csatlakozz a világhoz a Nokia 210 készülékkel
- Ezek a telefonok gyenge pontjai
- A Telekomnál lévő havidíjas mobil-előfizetés már több okoseszközön is használható
- Mobiltelefonoké a főszerep a Samsung vígjátékában
- Társadalmi előítéletek akadályozzák a lányok mobiltelefonhoz való hozzáférését
- A HP innovatív zsebnyomtatója új funkciókkal érkezik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.