A fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő egy évben több okoseszközt vásárol
A szórakoztató elektronikai cikkek és az okosjárművek népszerűsége áll a lista élén, az egészségügyi és otthoni biztonsági eszközök pedig 2024-ben várhatóan még közkedveltebbé válnak.
Az okoseszközök* a fogyasztók életének szerves részévé váltak. Ráadásul egyre fokozódik az igény a lakossági okoseszközök iránt: a fogyasztók 67%-a tartja szükségesnek ezeket a termékeket, 41%-uk pedig azt állítja, hogy ezek a termékek segítenek időt megtakarítani és gördülékenyebbé tenni a mindennapokat – derül a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából.
A szórakoztató eszközök és az okosjárművek a legnépszerűbb okostermékek
Mivel ötből négy fogyasztó rendelkezik okos szórakoztató rendszerrel, beleértve az okostévéket és a játékrendszereket, az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbb okostermékek világszerte. Az okoshangszórók a Z (61%) és a milleniumi (64%) generáció által leginkább kedvelt okoseszközök (52%) közé tartoznak.
Az okosjárművek** népszerűsége szintén erősödött: a fogyasztók 60%-a rendelkezik már ilyen járművel. A tulajdonlási arányok azonban országonként igen eltérőek, az Egyesült Államokban a legmagasabb (77%), Kanadában pedig a legalacsonyabb (38%) ez az arány.
Ezek az okosfunkciók a legnépszerűbbek
A hangalapú asszisztensek egyre szélesebb körben elterjedtek: a fogyasztók 85%-a használ valamilyen hangalapú asszisztenst otthon, a mobilján vagy az autójában. Elsődlegesen böngészésre vagy termékek és szolgáltatások keresésére (71%). Ezzel párhuzamosan a fogyasztók nagy többsége szeretné csökkenteni a képernyő előtt töltött időt (71%), és ennek érdekében hajlandó kipróbálni viselhető eszközöket – például órákat, egészségügyi viselhető eszközöket vagy okosszemüvegeket – a mobiltelefonok alternatívájaként. A fogyasztók 68%-a szerint, ha lenne olyan viselhető eszköz, amely elvégezné mindazokat a feladatokat, amelyeket ma egy mobiltelefon végez, akkor a kipróbálás mellett döntene.
Egyetlen kezelőfelületre vágynak a fogyasztók
Az eszközök ökoszisztémái közötti navigálás kihívást jelenthet. Háromból majdnem két fogyasztó (65%) szerint kényelmesebb lenne, ha minden okostermékhez egyetlen felület állna rendelkezésre. Mivel a fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő 12 hónapban több okosterméket vásárol, ezek együttműködő képessége és a könnyű használat logikusan adódó prioritás az okostermékekkel foglalkozó vállalatok számára.
Nagy a bizalom az egészségügyi adatokat szolgáltató okoseszközök iránt
Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29%-a tervezi, hogy vásárol egyet az év során. A megkérdezett fogyasztók 60%-a egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában. A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére.
A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61%-a állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. 27%-uk azt is hozzátette, hogy hajlandó lenne felárat vagy havi előfizetési díjat fizetni egy olyan eszköz használatáért, amely konkrét egészségügyi tanácsokat kínál. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56%-a érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz.
Okostermékek környezettudatosan?
A felmérés szerint a fogyasztók tudatossága az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatban növekszik: a fogyasztók 68%-a tudatában van az e-hulladék káros környezeti hatásaival, 59%-uk pedig szeretne tisztában lenni az okostermékek szénlábnyomával. Kétharmaduk egyetértett abban, hogy elvárják a termékek fejlesztőitől a fenntarthatóságról való gondoskodást. Ugyanakkor a fogyasztók aggodalmukat fejezik ki az újrahasznosítási lehetőségek és az e-hulladék felelősségteljes ártalmatlanításának hiánya miatt is: a fogyasztók 50%-ának van otthon olyan elavult technológiai terméke, amelyet nem tud biztonságosan ártalmatlanítani.
„A fogyasztók bizalmának biztosítása érdekében az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos kérdésekre, az eszközök közötti együttműködésre és a zökkenőmentes kapcsolódásra még nagyobb figyelmet kell fordítani. Ezen összetevők nélkül a felhasználók frusztráltak lesznek, és a piac lendülete lelassul. Ahogy az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatos tudatosság növekszik, a fogyasztóknak a termékek fenntarthatóságával kapcsolatos elvárásainak is az egyenlet részévé kell válniuk” – emelte ki Nicolas Rousseau, a Capgemini intelligens termékekért és szolgáltatásokért felelős csoportvezetője.
Módszertan
A Capgemini Kutatóintézet 10 000, 18 év feletti fogyasztót kérdezett meg 13 ázsiai és csendes-óceáni országban, Európában, az Egyesült Királyságban és Észak-Amerikában. A felmérésre 2023 novemberében került sor. A felmérés mellett mélyinterjúk is készültek a hálózatba kapcsolt technológiai területen dolgozó iparági vezetőkkel.
_______________________
*Az „okostermék" meghatározása ebben a kutatásban: Bármilyen termék, amelyet a fogyasztó az internethez csatlakoztatva használ, és amely valamilyen alkalmazást futtat. Okostermék kategóriába tartoznak az okosórák és az egyéb viselhető okoseszközök; az otthoni automatizálás, beleértve a világítást, a biztonságot, az ajtócsengőket és a termosztátokat; a pulzusszámot, a testsúlyt, a vérnyomást vagy a vércukorszintet figyelő egészségügyi termékek; valamint az otthoni edzést támogató okostükrök és Peloton spinning gépek. Az okostelefonokra és táblagépekre nem terjed ki a kutatás – ugyanakkor a kutatásba bevont okostermékek némelyike bizonyos funkciókhoz okostelefont használ (például egy okosóra okostelefonhoz csatlakozik a hívások és értesítések fogadása érdekében).
**Az okosjármű olyan járművet jelent, amely kommunikációs technológiákkal, például internettel van felszerelve, és így képes külső hálózatokhoz, eszközökhöz vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódni.
Kapcsolódó cikkek
- Európai szinten óriási probléma a stressz
- Szívesebben jegyzetelünk papírra, mint okoseszközre
- A legjobb magyar vívókat okosórák segíthetik az edzésmunkában és az olimpiai felkészülésben
- Minimálisra csökkenthető az adatvesztés veszélye a digitális eszközök szakszerű beállításával
- 5 tipp az adatok fokozott biztonságáért
- HONOR: Az olyan hajlítható készülékek, mint a Magic V2 az okostelefonok jövője
- Személyre szabható védelmet kínál a Samsung Autoblokkoló
- Számos okosóra-modell, okostelefon és fülhallgató a Huawei Black Friday ajánlatai között
- A Huawei több százmillió felhasználó adatait elemezve fejleszti az egészségkövető technológiákat
- Elég okosak vagyunk egy okosotthonhoz? A leggyengébb láncszem mindig a felhasználó
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
IT-őrült van a családban? Ezeknek biztosan örülni fog karácsonykor
Nehéz megtalálni az ideális ajándékot azoknak, akik rengeteg időt töltenek a számítógép előtt. A legtöbb esetben vagy már most minden eszközük megvan, amire csak szükségük lehet, vagy ami mégis hasznos lenne számukra, az csillagászati összegekbe kerül. A TOPdesk Magyarország csapata kifejezetten az IT-soknak segít rendszereivel, így pontosan tudják, minek örülnek a számítógép előtt ülők. Most össze is gyűjtöttek néhány olyan hasznos ajándékötletet karácsonyra, amiért nem kell mélyen a pénztárcánkba nyúlnunk, de biztosan örömteli perceket okoz majd a techőrült családtagunknak.