A magyarok a karantén alatt rászoktak a főző- és kertészműsorokra
A meglepő tévéműsorok és a streaming szolgáltatók kínálata is előtérbe került a karantén alatt. Az elmúlt egy évben a televíziózás az egyik legfontosabb kikapcsolódási formává vált, a TV meghatározó szerepet tölt be a legtöbbek életében. A magyarok több időt töltenek az okostévéjük társaságában, a Samsung felmérése alapján a nők 91, míg a férfiak 88 százaléka néz internetes tartalmakat a tévéjén. A legújabb kutatásból az is kiderül, hogy a budapestiek közül szinte mindenki internetezik és a különböző online videótárak is nagy népszerűségnek örvendenek a megkérdezett fővárosi lakosság körében, 95 százalékuk választ filmeket vagy sorozatokat a különböző streaming szolgáltatók kínálatából.
A televízió a magyar háztartások egyik központi eleme, a megkérdezettek 96 százalékának megtalálható az otthonában, a válaszadók több mint fele (59%) kapcsolja be a készülékét legalább napi egy alkalommal. A mai okostelevíziók ráadásul sokkal több szórakozási lehetőséget kínálnak, mint korábban egy hagyományos készülék. Az okosfunkciók segítségével elérhető internetböngésző, vagy akár online filmek és különböző alkalmazások is hozzáférhetők a televízión. Az online tartalomfogyasztás, akár televízión, akár mobileszközön, az emberek hétköznapjainak szerves részévé vált, a megkérdezettek 99 százaléka internetezik rendszeresen, 96 százalék hetente többször fogyaszt online tartalmakat, közülük minden második ember naponta többször is elérhető online.
A tévéből tanulunk főzni és kertészkedni
Azok közül, akik hetente többször is leülnek a TV elé, a legtöbben még mindig filmeket néznek. A megkérdezettek csaknem felét (47%) érdeklik a mozifilmek, népszerűségben ezeket követik a hírek és a sorozatok (33%), majd nem sokkal lemaradva a természetfilmek (32%). A járványhelyzet az élet számos területére jelentős hatással volt, ez alól a tévénézési szokások sem jelentenek kivételt. Az emberek a korlátozások miatt sokkal kevesebbet mozdultak ki otthonról, a napi több mint 12, lakásban eltöltött óra alatt pedig olyan szabadidős elfoglaltságokat kerestek, amelyeket kényelmesen végezhetnek akár a kanapéról is. Sokan a televíziót választották, ezen belül pedig azokat a műsorokat, amelyekből az elsajátított új tudást a karantén alatt is tudták gyakorolni. A megkérdezettek körében a kertészettel és kertépítéssel foglalkozó műsorok nézettsége 7%-kal emelkedett meg, csakúgy, mint a főzéssel foglalkozó programoké.
Az online tartalmaké a jövő?
A magyarok közel kétharmadának (65%) található olyan készülék az otthonában, amelyen elérhetők az okostévé funkciók. Háromnegyedük él a technológia adta lehetőséggel. Az egyik legkedveltebb okos megoldás az internetelérés, amellyel a különböző alkalmazások vagy a böngésző is használható. A megkérdezettek 89 százaléka használja a tévékészülékét internetes tartalmak megtekintésére, 79 százalék pedig rendszeresen elindítja a beépített böngészőt is. Az okostévével rendelkezők majdnem háromnegyede (71%) fizetett már elő streamingszolgáltatásokra. A zenei streaming, amely a mobileszközök sajátja, ennél valamivel kevesebb háztartásban, az okostévé technológiával rendelkezők 61 százalékánál van jelen.
Hogyan telt az idő a képernyők előtt a pandémia kezdete óta?
A Samsung kutatása azt mutatja, hogy 2020 a streaming szolgáltatók éve volt, az okostévé funkciókat használók 35 százaléka gyakrabban nyitotta meg a videótárakat a készülékén, mint a vírushelyzet előtt. A zenei streaming szolgáltatások alkalmazása is hasonlóan nőtt, 28 százalékkal többen használják ezeket kikapcsolódásra. Az applikációk közül a megkérdezettek leggyakrabban a legnagyobb videómegosztót használják, ennek népszerűsége messze felülmúlja az összes többi appét. A magyarok mindössze 8 százaléka nem szokott internetes videókat nézni a tévéjén, mindenki más a kedvenc videósait is nagyképernyőn követi. A nézettség pedig egyre csak nő, a magyarok 36 százaléka gyakrabban nyitja meg az alkalmazást, mint a vírushelyzet előtt. Amennyiben filmes tartalom vagy új sorozat kerül fel a listára, eljön a streaming szolgáltatók ideje. A két legnépszerűbb vállalat alkalmazását a megkérdezettek több mint fele használja. Az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt ezek népszerűsége. A legnépszerűbb online videótárat a Samsung felmérése szerint a felhasználók fele gyakrabban használja, mint korábban.
„A kikapcsolódás és ezen belül a tartalomfogyasztás is jelentősen átalakult az elmúlt években. Az online szolgáltatók elterjedésével a televíziókon egyre több lehetőségünk nyílik a szórakozásra, a Samsung Neo QLED modelljein és Lifestyle TV készülékein pedig még különlegesebb élményt jelentenek a látványos filmek és sorozatok – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Érdekes volt látni, hogy a rengeteg különféle tartalomból melyek voltak a magyarok kedvencei, és hogy ezek milyen remekül egészítették ki az új, karanténban elsajátított hobbikat.”
A Samsung kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan alakította át a magyarok digitális eszközparkját a járványhelyzet?
- Az otthon szerepe talán átalakult, de a TV-re szinte mindenben számíthatunk
- Hozzáférhetőségi funkciókkal érkeznek a legújabb okostévék
- Fedezd fel a szenvedélyt a Samsung 2021-es kínálatával!
- Virtuális utazás a The Frame TV képernyőjén
- A tévék titkos élete
- Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkahelyi étkezésre?
- Szórakoztatóközpont vagy közösségépítő berendezési tárgy?
- Hozz ki többet televíziódból a gondos elhelyezéssel!
- Tiszta elektromos eszközökkel a jobb egészségért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.