A SES globális vezető pozíciót tölt be a műholdas tartalomközvetítés terén
A SES közzétette éves Satellite Monitor piackutatásának eredményét, amely az iparág elsőszámú jelentése a műholdas televíziós elérésekről. A felmérés megerősítette a SES vezető pozícióját a közvetlen és közvetett tartalom műholdas közvetítésében. A SES továbbra is vezető szerepet tölt be az iparágban azáltal, hogy világszerte 361 millió háztartásba szállít, összesen 8265 csatornát, közülük csaknem 3000-et HD minőségben.
Az idei Satellite Monitor felmérés folyamatos növekedést mutatott Európában (+2 millió háztartás) és Afrikában (+2 millió háztartás). A SES keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióban található műholdjai 118 millió televízióval rendelkező háztartást, az összes európai televízióval rendelkező háztartás több mint 43 százalékát szolgálják ki. A 19.2 fokról HD-tartalmat fogadó televíziós háztartások száma szintén növekedett 84 százalékra, ami az elmúlt 5 évre vetítve 30 százalékos növekedésnek felel meg.
Az alábbi táblázat a SES 2020-as televízióval rendelkező háztartásainak számát mutatja regionális bontásban:
Összességében a SES elérése a televízióval rendelkező háztartásokba kismértékben csökkent ebben az évben, ami főként az indiai szabályozó hatóság által bevezetett új jelentési módszertannak köszönhető, amely az aktív felhasználók új meghatározását írja elő.
Az OTT kiegészíti a lineáris tévét
Az európai televíziós piac 2020-ban fenntartotta az elmúlt 4 éves szintjét, 273,1 millió háztartást számlálva, amelynek 40 százaléka használ műholdas vételt. A Satellite Monitor kutatásainak egyik 2020-as trendje a HD és az UHD növekedése volt. A műhold továbbra is a HD számára választott platform, amely a HD TV-s háztartások közel 40 százalékát képviseli. Az európai HD otthonok száma 2020 végén 180,2 millió volt, ami 2019-hez képest 7,8% növekedést jelent. Ezenkívül az UHD képernyők 5 százalékponttal nőttek 2019 óta, és most az európai tévés otthonok 20 százalékában vannak jelen (50 millió UHD otthon).
A SES éves kutatásából kiderül az is, hogy az over-the-top TV (OTT) kiegészíti és nem helyettesíti a lineáris TV-t. Az elmúlt öt évben az OTT TV 138 százalékkal nőtt, míg a hagyományos lineáris televízió - akár műholdas, kábeles, IPTV vagy földi közvetítéssel - javarészt ugyanazon a szinten maradt. Emellett a lineáris TV-vel rendelkező televíziós otthonok 31%-a OTT-t használ. A Satellite Monitor kutatásai alapján Európában 78,4 millió OTT-otthon van, míg a tévével rendelkező otthonok teljes száma 2020 végén elérte a 273,1 milliót.
„Az iparág iránymutató jelentése, a Satellite Monitor idei felmérése ismételten megerősíti a SES vezető pozícióját globális elérésünk szempontjából, és a leginkább magával ragadó nézői élményt jelentő HD és UHD tartalom közvetítésére összpontosítva. A COVID-19 járvány minden eddiginél nagyobb mértékben növelte a tartalomfogyasztást. A világ nagy részén továbbra is a lineáris TV az elsődleges választás a nézők számára a hírek és információk fogyasztásához. Folytatni fogjuk az innovációt annak érdekében, hogy lehetővé tegyük videós ügyfeleink számára, hogy minél több képernyőn, minél nagyobb közönséget érhessenek el” - ismertette Steve Collar, a SES vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A Panasonic bemutatta 2021-es televíziókínálatát
- A modern házimozi-élmény titka
- Gaming TV Teljesítmény tanúsítványt kaptak a Samsung Neo QLED modelljei
- VDE minősítést kaptak az idei Neo QLED készülékek
- Megerősödni látszik a SES vezető tartalomközvetítői pozíciója
- Samsung 2021-es tévékkel a környezetbarát jövőért
- Ikonikus díjjal jutalmazták az LG OLED tévéit
- Ötödik generációs P5 processzor Philips készülékekben
- Fejlett kijelzős képességekkel erősíti meghatározó szerepét az LG a tévés piacon
- Tévés adatelemző társaságban szerzett többségi részesedést az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.