Az árak és a szűkülő választék egyaránt nyomasztják a vásárlókat
A műszaki cikkek árai már hétről hétre érezhetően drágulnak, ráadásul az is tovább nehezíti a laptopok és PC-k beszerzését a családok számára, hogy chiphiány miatt egyre több ideig tart hozzájutni az új készülékekhez, illetve az alkatrészekhez. Vajon a jelen gazdasági körülmények között melyek a legfontosabb szempontok a vásárlók számára? Az árak vagy a szűkülő választék miatt aggódnak többen? A Laptophardware.hu több mint 3000 fő megkérdezésével a jelenlegi vásárlási szokásokat és preferenciákat kutatta felmérésében.
Hajlandóak vagyunk lemondani a minőségről az olcsóbb laptopokért cserébe
A válaszadók túlnyomó többsége, egészen pontosan 74% válaszolta azt, hogy meghatározó számára az ár a választás során, és mindössze 3% nyilatkozott arról, hogy nem veszi figyelembe ezt a szempontot. A kutatásban résztvevők 57%-a legfeljebb 100-150 ezer Ft-ot szánna jelenleg egy laptop vásárlására, és mindössze 6% válaszolta, hogy akár 300 ezer Ft-nál többet is hajlandó lenne elkölteni egy gépre. „Bár két évvel ezelőtt még egy jobb teljesítményű laptopot lehetett 150 ezer Ft-ért vásárolni, azonban manapság az olcsóbb, gyengébb teljesítményű gépek kerülnek ennyibe, ugyanis a gyártók az olcsóbb árkategóriákkal próbálnak versenyelőnyhöz jutni. Fontos azonban tudni, hogy a műszaki cikkek esetében is érvényes, hogy a minőséget meg kell fizetni. Ha valaki hosszú távon gondolkozik, és lehetőségei engedik, akkor érdemes drágább, nagyobb teljesítményű gépet vásárolni, amelyet rendszeres szervizelés mellett hosszú évekig tudunk használni” – mondta el Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív vezetője.
A memória legalább olyan fontos, mint a processzor
A megkérdezettek több mint fele válaszolta a legnagyobb arányban, hogy a laptop kiválasztása során nagyon fontos számára a gép memóriája. „Azért lényeges olyan laptopot választani, amelynek nagy kapacitású a memóriája – különösen abban az esetben, ha az nem bővíthető – mert ha elfogy a tárhely, akkor az lassítani fogja az operációs rendszert, ami használat során problémákat, bosszadalmat okozhat” – hívta fel a figyelmet a szakértő. Ezzel valószínűleg a válaszadók többsége is tisztában van, ugyanis mindössze 4%-uk válaszolta azt, hogy egyáltalán nem fontos számára a memória, és csak 2% azt, hogy nem fontos. Az, hogy milyen a választott laptop operációs rendszere 43% nagyon fontos, illetve további 22%-nak szintén fontos, és mindössze 2% válaszolta azt, hogy ez nem egy lényeges szempont.
Az áremelkedés és a szűkülő választék is aggodalomra ad okot
A kutatás során arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a választás és vásárlás során mitől tartanak leginkább. „A legtöbben arról nyilatkoztak, hogy azért aggódnak, hogy ugyanazért a pénzért gyengébb teljesítményű vagy felszereltségű gépet kapnak. A válaszadók 57%-a számolt be erről, ami teljesen érthető, hiszen nagyon látványosan, gyakorlatilag hétről hétre drágulnak az új laptopok, illetve a felújítás során használt alkatrészek is. Ráadásul mindkét esetben hosszú várakozási idővel kell szembenézniük a vásárlóknak” – mutatott rá a Laptophardware.hu operatív vezetője. Emellett az is aggodalomra ad okot, hogy a választék folyamatosan szűkül, ugyanis a chiphiány továbbra is nagy problémát jelent a műszaki cikkek piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Praktikus és könnyen mozgósítható társ rövidebb vagy hosszabb utakra
- Új XPS 13 és XPS 13 2 az 1-ben modell
- A szakértő szerint nem érdemes az olcsóbb árkategóriájú laptopokat választani
- Így gondolkodunk a távmunkáról
- Itthon is elérhető Alienware újdonságok
- Egyszerűen lecserélhető és újrahasznosítható bármilyen laptop a Dell segítségével
- Hasznos tippek a számítógép elajándékozása vagy eladása előtt
- A Dell bemutatta a világ eddigi legfenntarthatóbb laptopjait
- Új 14 colos Precision 5470 munkaállomás
- Már itthon is elérhetőek a legújabb XPS-ek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.