Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
Az LG Electronics (LG) a 2019-es CES-en mutatja be a külső vázként viselhető CLOi SuitBot robot megújult verzióját olyan további kiszolgáló robotok mellett, amelyek már egyre közelebb járnak a kereskedelmi forgalmazáshoz.
A viselhető LG CLOi SuitBot használója derekát tehermentesíti, csökkentve az emelés és lehajolás okozta erőkifejtést, az LG továbbfejlesztett CLOi kiszolgálórobotjai – a PorterBot, ServeBot és CartBot – pedig a vállalat folyamatosan növekvő szakértelmét képviselik a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) és a robotika területén.
Az eredetileg tavaly ősszel, Berlinben bemutatott LG CLOi SuitBot új verziója a derekat tehermentesítve a felhasználó számára nagyobb erőkifejtést tesz lehetővé, így csökkenti a sérülésveszélyt és az izomfáradást az olyan fizikailag megterhelő tevékenységek végzése közben, mint a nagyobb súlyok felemelése vagy leengedése. A SuitBot azzal, hogy lehetővé teszi a derék 50 fokos fordítását és 90 fokos hajlítását, a törzs mozgékonyságát növeli. A viselhető robot akkor kapcsol be, amikor használója 65 fokban lehajol, amikor pedig álló helyzetbe egyenesedik fel, a készülék kikapcsol. A robot egy töltéssel négy órán át képes üzemelni, és csupán egy órára van szüksége a teljes töltöttség eléréséhez.
Az először a 2018-as CES-en bemutatkozott hordár- (PorterBot), felszolgáló- (ServeBot), és bevásárlóasszisztens-robotokat (CartBot) kifejezetten a repülőterek, hotelek és bevásárlóközpontok számára fejlesztették ki, hogy segítsenek a vendégeknek a poggyászok szállításában, az ételek felszolgálásában illetve a megvásárolt élelmiszerek hordozásában. Az új LG CLOi kiszolgáló robotok az elődmodellekhez képest még fejlettebb, önálló navigációs rendszert kaptak, a továbbfejlesztett összekapcsolhatóság révén pedig például liftekkel, önműködő ajtókkal is képesek kommunikálni. A beépített mesterséges intelligencia révén az LG CLOi robotjai képesek elemezni a felhasználók szokásait, így folyamatosan tanulnak és javítják teljesítményüket. Az érintőképernyők és a beépített hangfelismerő szoftver révén a robotok természetesen és kényelmesen kommunikálnak a felhasználókkal, és olyan összetettebb feladatokat is képesek teljesíteni, mint a vendégek kérdéseinek megválaszolása vagy a fizetések lebonyolítása. Az intelligens robotok teljesen önállóan működnek: az akkumulátor lemerülése esetén visszatérnek a töltőpontra, a teljes töltöttség elérésekor pedig újra munkába állnak, továbbá naponta önellenőrzést végeznek és erről automatikus jelentéseket is készítenek.
„Robotkínálatunk fejlődése tökéletesen szemlélteti elkötelezettségünket az iránt, hogy az igen közeli jövőben a való életben is használható robotikai megoldásokat kínáljunk” – mondta el Roh Jin-seo, az LG szenior alelnöke, a robotikai üzletág vezetője. „Azzal, hogy képesek elemezni és megérteni az őket körülvevő környezetet, az LG CLOi kiszolgáló robotjai a mesterséges intelligencia és automatizálás terén megvalósított jelentős kutatás-fejlesztési befektetéseink megtérülését jelentik.”
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- A holnap konyhája mutatkozik be a CES-en
- Az LG a legújabb Ultra monitorait is bemutatja a 2019-es CES-en
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Mindent a kobotokról és kiegészítőikről – most akár testközelből!
- Ahol a napi robot öröm…
- Golden Robot díjat adott át a Universal Robots
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi fel Sanghajban
- Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot
- Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.