Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát

forrás: Prím Online, 2024. október 14. 16:39

Az LG Electronics (LG) a Razerrel és a MediaTekkel együttműködve bemutatta a világ első Bluetooth-technológiával működő ultraalacsony bemeneti késleltetéssel rendelkező (Bluetooth Ultra-Low Latency, BT ULL) játékkontrollerét. A 2024-es LG webOS Summit keretében megtartott eseményen a forradalmi 1 milliszekundumos input lag technológiát egy LG webOS okostelevízió és egy Razer Bluetooth játékvezérlő segítségével prezentálták.

A webOS csúcstalálkozón (LG webOS Summit) 140 partnercég mintegy 300 képviselője volt jelen, köztük tartalomfejlesztők, gyártók és szolgáltatók, akik az LG stratégiai víziójával és jövőbeli kezdeményezéseivel, valamint a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekkel és a webOS ökoszisztéma bővítésének módjaival is megismerkedhettek.

 

Az első BT ULL technológiával felszerelt kontrollert a Razer, a világ egyik vezető gaming márkája fejlesztette ki. Az új kontroller képességeit a bemutatón az LG és a Razer egy hagyományos játékvezérlővel is összehasonlította, az esemény résztvevői így a saját szemükkel is megtapasztalhatták, hogy a különböző felhőalapú – például FPS, autóverseny vagy közelharc-típusú – játékokban hogyan nyújt a BT ULL technológia kivételes reakcióidőt, ultraalacsony bemeneti késleltetést, valamint pontos irányítást.

 

A legújabb BT ULL technológia rendkívül jó teljesítményre képes felhőalapú játék terén, ami még azoknak a professzionális játékosoknak az igényeit is kielégíti, akiknek elengedhetetlen a villámgyors reakcióidő. Az LG az iparágban elsőként tervez bevezetni egy tanúsítványt harmadik féltől származó játékvezérlők számára, hogy biztosítsa a BT ULL támogatott eszközök zökkenőmentes működését a WebOS alapú LG okostévékkel. A Razer lesz az első vállalat, amely megkapja ezt a tanúsítványt.

 

 

Az LG és a félvezetőgyártó MediaTek emellett közösen fejleszti a BT ULL technológiát, amelyet a MediaTek MT7921 jelű Wi-Fi készülékeinek áramkörébe fognak integrálni. Ez a lapkakészlet a MediaTek Filogic sorozatának egyszerre megbízható és hatékony Wi-Fi 6 technológiáját is tartalmazza majd. A két cég együttműködésének célja, hogy az LG okostévék tulajdonosai a lecsökkentett válaszidő révén lenyűgözően realisztikus képi világ mellett merülhessenek el az online felhőalapú multiplayer játékokban. A 120Hz vagy magasabb képfrissítési rátát támogató, BT ULL technológiával ellátott prémium LG OLED és QNED televíziók várhatóan 2025-ben kerülnek piacra.

 

„Az LG elkötelezett amellett, hogy folyamatosan olyan fejlesztéseket mutasson be, amelyek még jobb játékélményt nyújtanak a felhasználók számára” – mondta Baik Seon-pill, az LG szórakoztató elektronikai részlegének terméktervezési vezetője. „Ahogy az LG webOS platformja fejlődik, úgy bővülnek azok a funkciók is, amelyek célja, hogy a rendszert minden játékos számára a legjobb játékplatformmá tegyük.”

 

Játék, tartalom és AI: Az LG webOS jövője

 

A 2024-es webOS találkozón az LG bemutatta stratégiai vízióját és jövőbeli terveit a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekre és a webOS ökoszisztéma bővítésére vonatkozóan. A vállalat jelentős, több mint 740 millió dollárt tervez invesztálni a webOS platform fejlesztésébe, amely kulcsszerepet játszik az LG üzleti átalakulásában. A webOS jelenleg több mint 4000 alkalmazást kínál a felhasználóknak, a vállalat pedig folyamatosan fejleszti a platform gaming funkcióit, ennek egyik eredménye az eseményen bemutatott BT ULL technológia is. 

 

Az LG az elmúlt évtizedben 220 millió okostévét értékesített, és a webOS licenszelésével több mint 400, saját okostévé-rendszerrel nem rendelkező márka vette át a platformot. A társaság 2024-re több mint 1 ezer milliárd on bevételt vár a webOS-hez kapcsolódó hirdetésekből és szolgáltatásokból, ami négyszeres növekedést jelent 2021-hez képest. Az AI technológiák integrálásával az LG folyamatosan fejleszti a felhasználói élményt, például az AI Concierge funkcióval, amely személyre szabottan ajánl tartalmakat a felhasználóknak.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01