Egyre több on-demand tartalmat fogyasztanak a hazai felhasználók

forrás: Prím Online, 2018. november 23. 08:34

Az okostévék az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül, és a magyar fogyasztók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek által nyújtott lehetőségeket. 

Rohamosan nő az előfizetéses on-demand videoszolgáltatások népszerűsége, és zenehallgatásra is egyre többen használják a smart tévéjüket. Mindezek mellett továbbra is az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbbek – derül ki az LG Magyarország legfrissebb felméréséből, melyet a televíziózás világnapja alkalmából osztott meg a gyártó.

 

Egyre népszerűbbek Magyarországon a smart TV-k, a Nielsen 2017-es, őszi felmérése szerint a magyar háztartásokban található készülékek 22 százaléka okostévé. A tendenciát az LG adatai is alátámasztják: tavaly augusztus óta több mint 68 százalékkal nőtt az LG okostévé-felhasználók száma, így ma már többszázezer háztartásban használják a vállalat intelligens készülékeit hazánkban. A cég itthoni képviselete a televíziók havi magyarországi felhasználási adatait mérte fel 2017 és 2018 augusztusa között, melyekből kiderült, milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben a magyarok az okos készülékeken.

 

Egyre aktívabban használjuk az okostévét

Okostévé alatt azokat a tévékészülékeket értjük, amelyek vezetékkel vagy vezeték nélkül csatlakoztathatók internetre, és különböző alkalmazások használatával úgy böngészhetünk, vagy nézhetünk filmeket és videókat rajtuk, akárcsak okostelefonjainkon.

 

A YouGov 2012-es, nemzetközi felmérése szerint az akkori okostévé-tulajdonosok kevesebb, mint fele használta készüléke tartalomközvetítő szolgáltatásait. „Bár Magyarországon hosszú ideje magas az aktivált smart tévék száma, korábban jellemző volt, hogy csak limitált számú alkalmazást használtak a fogyasztók ezeken a készülékeken” - mondta el Takács György, az LG szórakoztató elektronikai üzletágának termékspecialistája. „Az LG adatai jól mutatják, hogy ez a trend megfordulni látszik, a magyar felhasználók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek nyújtotta lehetőségeket, és a lineáris televíziózás mellett rohamosan nő az on-demand tartalomfogyasztás. Az elérhető applikációk száma pedig ma már döntésbefolyásoló tényező a vásárláskor.” – tette hozzá.

 

 

Ingyenes videomegosztás mindenek felett?

A felmérés eredményei szerint messze az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbb és legtöbbet használt alkalmazások, amelyeken csak idén augusztusban a felhasználók 69 százaléka több mint 800 000 órányi tartalmat nézett meg. Az okostévék azonban az elmúlt néhány évben jócskán kinőtték magukat, és már nem csak internetböngészőről vagy YouTube alkalmazásról beszélhetünk velük kapcsolatban. Az on-demand szolgáltatásoknak köszönhetően egy adott havidíjért cserébe több ezer órányi filmes tartalomhoz kapunk hozzáférést, amit a lehető legjobb – Ultra HD 4K, sőt akár HDR – képminőségben élvezhetünk.

 

Egyre népszerűbb az on-demand

Nem meglepő tehát, hogy már Magyarországon is rohamosan nő az on-demand videotartalmak népszerűsége. A legnépszerűbb előfizetéses alapon működő on-demand videó streaming szolgáltatásokat összesen közel 150 ezer órát nézték a magyarok 2018 augusztusában az LG smart tévéken, ami csaknem duplája a tavaly azonos időszakban mértnek (közel 80 ezer óra). Idén augusztusban az LG okostévé-tulajdonosok 21 százaléka, azaz majdnem minden ötödik felhasználó használta ezen alkalmazások valamelyikét, míg egy évvel korábban ez az arány csak 13 százalék volt. 

 

Mikor, mennyit és mit néznek a magyarok?

A legtöbb előfizetéses on-demand tartalmat – 150 ezer órát – meglepő módon augusztusban fogyasztották a hazai felhasználók. Ezen kívül kiemelkedő volt a december-március közötti időszak is, januárban 114 ezer órányi megtekintett tartalommal. Az ingyenes videomegosztóknál is hasonló a tendencia, itt decemberben volt a legmagasabb az alkalmazások használatával eltöltött órák száma, közel 840 ezer órával.

 

A 10 leggyakrabban használt alkalmazás között természetesen folyamatosan ott vannak a különböző multimédiás lejátszók. 2017 augusztusában még két nagy híroldal is felkerült a top10-es listára, ezek idén már nem kerültek a legtöbbet használt alkalmazások közé, ugyanakkor leváltották őket a zenei streaming szolgáltatók. A videojáték streaming egyedül decemberben ért el top nézettséget, és érdekesség, hogy a szeszélyes időjárás miatt idén áprilisban még egy időjárásjelentő szolgáltatás is felfért a toplistára.

 

Az okostévék különböző funkcióinak növekvő igénybevételéhez az is hozzájárult, hogy az első smart TV megjelenése óta az operációs rendszerek kezelőfelülete jelentősen egyszerűbbé és értelmezhetőbbé vált. Lehetőségünk van már például mozgás alapján irányítani az eszközeinket vagy akár magyar hang alapján is keresni, ezek pedig nagyban hozzájárulnak a felhasználói élményhez.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a negyedik nagy digitális kaland

A Digitális Tudásért Alapítvány (DTA), amely szívügyének tekinti a digitális oktatást hazánkban, ismét büszkén rendezi meg 2024. május 23-án, immáron negyedik alkalommal az ország legnagyobb digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kaland-ot.

2024. május 9. 20:55

Legendás magyar konstruktőrök nyitják meg a School-Computer kiállítást Budapesten

Új helyszínen, a Neumann Társaság Báthori utca 16. alatti székházában mutat be időszaki kiállítást az Informatika Történeti Múzeum Alapítvány – alapítója, a Neumann Társaság szakmai anyagaira építve – az iskolagépek történetéről. School-Computer – a digitális kultúra megjelenése a közoktatásban a címe a tárlatnak, amely a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával május második felétől október végéig látogatható. A május 17-én, 17 órakor zajló megnyitón a legendás Homelab számítógépek konstruktőrei, Lukács József és Lukács Endre mesélnek a személyi számítógépek hőskoráról. 

2024. május 9. 19:27

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg

Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.

2024. május 9. 14:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36